B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 216
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: Dirty Harry » 31 stycznia 2016, 16:46



Powtórzę: wujek jesteś wielki! :mrgreen:

grzesiekosmos pisze: Ja miałem mała hybryde 13c/15g na 230km wystarczyło. Teraz chce wsadzić hl19t z cnc zobaczymy jak będzie się jeździło


A co w tym przypadku oznacza "CNC"? Że jakieś części wewnętrzne są nie odlewane, tylko - jak się domyślam - skrawane na obrabiarkach sterowanych numerycznie?
0 x

Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 318
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: Kaban » 31 stycznia 2016, 17:25

Tak, kolko kompresora :)

Wysłane z telefonu.
0 x
.

Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 216
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: Dirty Harry » 31 stycznia 2016, 17:37

Kaban, dzięki! :mrgreen:

A czy przebudowie sprężarki na mocniejszą (hybryda w oryginalnej puszce) albo wymianie na większą (np. grześkowa 19T) oprócz zmian oczywistych - czyli dolania paliwa i ewentualnych zmian w układzie dolotowym czy olejowym - powinny towarzyszyć jeszcze jakieś inne poprawki, żeby nie zabić silnika?
0 x

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 608
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: wujek » 07 kwietnia 2016, 14:57

Ziomeczki czy dobrze rozumiem, że po przekładce z b230f na b230ft przekładam też czujnik wałka spod aparatu zapłonowego i na nim palę sprzęt, a czujnik od wału nad skrzynią m90 olewam? Podpowiem, że elektronika jest komputer lh 2,2 na kompie 541.
0 x
16 GARAGE

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 608
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: wujek » 09 maja 2016, 22:03

Orientuje się ktoś czy przy swapie EZK też trzeba zmienić?
0 x
16 GARAGE

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 1633
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: Mareek » 09 maja 2016, 22:06

Nie znam się na tych waszych EZK, ale wiem że jak w wyszukiwanie zaawansowane wpiszesz EZK, autor Sambo, to parę razy o tym pisał
0 x

volvnietybombel
Posty: 202
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: volvnietybombel » 10 maja 2016, 06:02

jak zmieniasz zwykły silnik na turbo to zmieniasz też kompy EZK i ECU ( oryginały z turbo ogarną silnik o oryginalnych parametrach)
wydaje mi się, że podstawą jest ogarnięcie sterowania zapłonem i dawkowania paliwa (ECU,EZK) w takich projektach, w których zmienia się parametry np turbo - stąd np chipy, które nie tylko mentalnie wpływają na użytkowanie auta ale właśnie po to są, żeby ogarnąć trochę mocniejszy silnik na OE wiązce (w skrócie: chipy to minimum, ECU master to wypas, DET to coś pomiędzy,)
ogarniam temat u siebie na OE wiązce i chipach z Hi Tuning. Wydaje mi się, że chipy dadzą radę do 250 koni spokojnie (nie wiem w co celujesz), ale już wiem, że wtryski nie ogarniają (do 200 koni max) no i inwestycja w pompę. Potem jeszcze dolot,, filtr i IC. (pomiary potwierdzone wizytą na hamowni)
Nie śledzę twojego projektu więc nie wiem na jaki pułap mocy planujesz auto, ale jak coś ok 250 koni to się odezwij na PW pogadamy
pozdrawiam
0 x

Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 216
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: Dirty Harry » 10 maja 2016, 08:12

volvnietybombel pisze:[...] chipy to minimum, ECU master to wypas, DET to coś pomiędzy [...]


Uściślając, tzn. uogólniając :mrgreen: - chipy to minimum, komputer klasy Stand Alone to wypas, urządzenie klasy Piggy Back to coś pomiędzy. Bo przecież nie tylko produkty firmy ECU Master można wsadzać do rajdowego kanta ;)

Jak wydajne są seryjne wtryski w B200FT? Na stronie http://www.strojenia.pl znajduje się taki oto poradnik doboru wtrysków do planowanej mocy:

310cc <--> 200~220whp
370cc <--> 220~280whp
440cc <--> 280~330whp
550cc <--> 330whp~380whp
660cc <--> 380whp~425whp
720cc <--> 425whp~475whp
880cc <--> 475whp~525whp
980cc <--> 525whp~600whp
0 x

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 608
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: wujek » 10 maja 2016, 09:19

Ja to wszytko wiem. Tylko zanim odpalę go na śwince chcę go odpalić na zwykłych kompach, żeby wykluczyć jakieś fuckupy. I nie wiedziałem (albo zapomniałem) o tym EZK. Z resztą sobie poradzę :)

U mnie setup to duży IC, td04l-14t, wtryski z t5, wydech 3+2,5 cala, wałek, kółko + det3. Mapa Turbo pokazuje 220-240ps. Jak wyjdzie się okaże.
0 x
16 GARAGE

volvnietybombel
Posty: 202
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Postautor: volvnietybombel » 10 maja 2016, 17:24

jak tylko do odpalenia to każdy może być (EZK)

co do wtrysków to "uogólniając" :) tabelka może być (założenie 4cylindry poj. do 2,3)

310cc <--> 200~220whp
370cc <--> 220~280whp
440cc <--> 280~330whp

dorzucę wtryski bosch (T5/T6) (fabryczne w b230ft to coś pomiędzy 300-310cc -do 200 dają radę podobno)
0280155830 – 373cc
0280155868 -370cc
0280155766-350cc -te dobrałem dla siebie 220-230whp (wyższe ponoć leją na wolnych )
0280155968 -443cc

pozdrawiam i powodzenia z projektem
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: knefel i 1 gość