B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

A w ogóle saab to opel i już go niema. Jadąc 9-3 czułbym dyskomfort wiedząc ze to przebrana vectra :lol: Żartuje oczywiście, to fajne samochody ale faktycznie dyskusja obrała dziwny kierunek zakładając ze to temat o polepszeniu osiągów w 940 :roll: :ugeek:
0 x
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kaban »

temat o saabie vs volvo pociagnalem kiedys na volvoforum, polecam jak ktos zainteresowany. Tu bym poczyscil nieco :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x
.
Awatar użytkownika
Mataj
Posty: 180
Rejestracja: 30 lipca 2015, 22:07

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mataj »

kemizo pisze:A w ogóle saab to opel i już go niema. Jadąc 9-3 czułbym dyskomfort wiedząc ze to przebrana vectra Obrazek Żartuje oczywiście, to fajne samochody ale faktycznie dyskusja obrała dziwny kierunek zakładając ze to temat o polepszeniu osiągów w 940 :roll: :ugeek:
O ile 9-3 uchodzi za usterkowy - mój brat od kilku lat nie miał poważniejszej usterki.
9-5 to inny temat bo go podkręcał i ładował w niego sporo kasy, ale inaczej to też traktował.
940 - kupiłem głównie ze względów na koszt części zamiennych i bezusterkowość (no dobra, mój poprzedni post jakby troszkę temu przeczy, bo chwilowo mam problem z utrzymaniem się na wodzie), v70 I czy 850 pod tym względem wyglądają gorzej.
Mówię - jeden woli brunetki, drugi blondynki.

Btw. Karaluch jednak tylko napędził stracha z tym kołem pasowym.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Wsiądźcie i przejedzcie kilkanaście zakrętów w Escorcie MK VII (ze sprawnym zawieszeniem) :mrgreen: to zrozumiecie skąd w rocznikach z niebieskim znaczkiem 94-99 w Volvo jest przedni zawias i jak wspaniale bez udziwnień, można zestroić zawieszenie (nie zapominając o lotusowskim w 480).
RWD tez można z niego zrobić ........ :lol: na wstecznym jeżdżąc.

Porównajcie zwykły zawias w 940 do OEM zawisu z dołożonymi grubymi drążkami stabilizatora i reg Panhardem i rozpórką :)

Ja jeździłem 2CV. Inżyniery mówią ze nie można jej wywrócić podczas jazdy, a ja potrafię :geek: i to jest właśnie takie gadanie.... że Saab tak jeździ tak a S70 prawie wcale.
Wsiadłoby się do auta Kubicy i pop..... a On tym samym autem robi Pany cuda.
Innymi słowy dyskusja, coby było gdyby babcia miała wąsy..... :) ;)
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

Dobra - pogadaliście o Saabach kilka stron, to ja teraz pozwolę sobie z pewną taką nieśmiałością wrócić do sedna tematu ;)

Jak się zwie turbina, którą wsadzano fabrycznie do B200FT 155 KM? Chodzi mi o dokładne oznaczenie.
0 x
Awatar użytkownika
Mataj
Posty: 180
Rejestracja: 30 lipca 2015, 22:07

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mataj »

O ile mi wiadomo wsadzali dwie - Garett i Mitsubishi. To znaczy jedną z tych dwóch. Dokładnych oznaczeń nie pamiętam.

Mitsubishi TD04H?

Starannie wydziergane na Tapatalku.
0 x
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kaban »

Td04-13c

Wysłane z telefonu.
0 x
.
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

Dzięki!

A czym się różnią te z oznaczeniem TD04H od TD04HL? Bo w większych turbinach widziałem, że są np. TD04H-15G i TD04HL-15G. Ze sprężarką 16T jest analogicznie.
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

TD04 = 47.0mm in, 40.0mm ex
TD04L = 47.0mm in, 41.3mm ex
TD04H = 52.0mm in, 44.2mm ex
TD04HL = 52.0mm in, 45.6mm ex
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

Wujek, jesteś wielki! :mrgreen:

Rozmawiałem wczoraj przez telefon z firmą Turbolader pod Wrocławiem, regenerującą sprężarki i jednocześnie sprzedającą. Powiedziałem, że szukam 15G albo 16T od 850 - zaczęli mnie egzaminować: a ile mocy, a który rocznik, itd. Powiedziałem więc, że to ma być do założenia u mnie w 945 B200FT. Facet sprawiający wrażenie zorientowanego popatrzył w katalogach, potem sprawdził tę sprężarkę, która powinna być seryjnie u mnie (operował numerami części z katalogów), porównał, podumał i zaproponował mi zapakowanie nowych bebechów 225-konnej sprężarki od 850 do obudowy takiej jak u mnie, żeby nie trzeba było przerabiać układu dolotowego: część żeliwna bez zmian, aluminiowa - przebudowana.
0 x
ODPOWIEDZ