B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Podziękował :)
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

volvnietybombel pisze:jak tylko do odpalenia to każdy może być (EZK)

co do wtrysków to "uogólniając" :) tabelka może być (założenie 4cylindry poj. do 2,3)

310cc <--> 200~220whp
370cc <--> 220~280whp
440cc <--> 280~330whp

dorzucę wtryski bosch (T5/T6) (fabryczne w b230ft to coś pomiędzy 300-310cc -do 200 dają radę podobno)
0280155830 – 373cc
0280155868 -370cc
0280155766-350cc -te dobrałem dla siebie 220-230whp (wyższe ponoć leją na wolnych )
0280155968 -443cc

pozdrawiam i powodzenia z projektem


Na lh 2.2 wsadziłeś większe wtryski? Gdziś czytałem o jakimś resistor pack, ale Kuba w Yankesie do sterownika 541 dał wtryski 830 i nic nie zmieniał i nic nie popalił..
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

resistor pack dla nisko omowych wtrysków.
0 x
volvnietybombel
Posty: 379
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvnietybombel »

mam l.h 2.4 początkowo sterownik xxx563 teraz xxx984/ew.977 (zależy:))
wtryski mają różną rezystancję
OE w 940 s są nisko omowe więc jest w pakiecie pakiet rezystorów (włączony na masie z tego co pamiętam)
jak zmieniasz wtryski na inne (np z t5) to musisz znać wartość ich rezystancji (zazwyczaj są wysoko omowe ok 12-14 ohm) więc pakiet rezystorów nie jest potrzebny (z racji,że jest on na masie-z tego co pamiętam- to można przewody do kupy połączyć)

ZIELONY Wtryskiwacz benzyny jetronic BOSCH 0 280 150 804 0280150804
Regulator 0 280 160 294 0280160294 3.0 bar 300 kPa
0280150804 311cc/min 2.4 ohm

wtryski t5, t6 po 99r:

T5 - 12ohm, 373cc/min przy 3bar 0280155811 0280155868

T6 - 12ohm, 339cc/min przy 3bar 0280155831

VOLVO T5 - 0280155830 - 373ml/min dla 3bar (w volvo pracują na 3.8 -> 420ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm

VOLVO T6 - 0280155831 - 339ml/min dla 3Bar (w volvo pracują na 3.8 -> 381ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm


pozdrawiam
0 x
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

hmm... co by tu jeszcze....?
Możnaby zwiększyć przepływ gazów spalinowych wymieniając zawory z gniazdami na większe oraz powiększyć kanał wydechowy.
0 x
volvnietybombel
Posty: 379
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvnietybombel »

mm..mając to wszystko można by zmienić silnik na T5 (do 98r) i na starcie zacząć od pułapu mocy, na jakim zakończyliśmy pracę przy redblocku :)
można by... zakończyć etap myślenia "co by tu jeszcze" i powiedzieć sobie "na razie wystarczy"
wyjechać i objeździć auto po podstawowych modyfikacjach bo teoria to jedno a potem ogarnięcie auta do jazdy trwa 2 sezony :)
przeznaczenie aut po modyfikacjach można podzielić na:
-takie do codziennego użytku (wtedy pakiet do 200koni i jazda)
-takie na tor -wtedy siedzi się w garażu 2 miesiące po to, żeby raz na tor wyjechać i znowu do garażu poprawić to i owo
(niestety, tu bardzo często projekty kończą się na etapie rozdłubaniu auta i tyle-nie każdy ma tyle determinacji co Kuba:)-pozdrawiam)

nie ważne, którą drogę wybieramy -ważne, że VOLVO :)
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

volvnietybombel pisze:mam l.h 2.4 początkowo sterownik xxx563 teraz xxx984/ew.977 (zależy:))
wtryski mają różną rezystancję
OE w 940 s są nisko omowe więc jest w pakiecie pakiet rezystorów (włączony na masie z tego co pamiętam)
jak zmieniasz wtryski na inne (np z t5) to musisz znać wartość ich rezystancji (zazwyczaj są wysoko omowe ok 12-14 ohm) więc pakiet rezystorów nie jest potrzebny (z racji,że jest on na masie-z tego co pamiętam- to można przewody do kupy połączyć)

ZIELONY Wtryskiwacz benzyny jetronic BOSCH 0 280 150 804 0280150804
Regulator 0 280 160 294 0280160294 3.0 bar 300 kPa
0280150804 311cc/min 2.4 ohm

wtryski t5, t6 po 99r:

T5 - 12ohm, 373cc/min przy 3bar 0280155811 0280155868

T6 - 12ohm, 339cc/min przy 3bar 0280155831

VOLVO T5 - 0280155830 - 373ml/min dla 3bar (w volvo pracują na 3.8 -> 420ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm

VOLVO T6 - 0280155831 - 339ml/min dla 3Bar (w volvo pracują na 3.8 -> 381ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm


pozdrawiam


Już wszystko wiem, czas usystematyzować wiedzę oraz nakreślić sytuacje w moim przypadku.
-b230f ---> b230ft
-wiązka z wolnossaka bez resistor packa (przeciągnięty kabel do przepływki na drugą stronę)
-wtryski wrzucam z t5 wysokoomowe --> nie potrzebuję kombinować z resistor packiem, bo po prostu go nie ma w mojej wiązce.

Dziękuję za pomoc.

A co do samego tematu "co by tu jeszcze", to ja myślę, że czas go może już w końcu odpalić :oops:
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

volvnietybombel pisze: [...] przeznaczenie aut po modyfikacjach można podzielić na:
-takie do codziennego użytku (wtedy pakiet do 200koni i jazda) [...]


Kunie kuńmi - IMHO niutonometry w sumie ważniejsze do codziennego użytku w mieście. A jakby było trochę więcej niż 200 zdrowych kuni, to też nie zaszkodzi. Oczywiście nie mówimy tu o osiągach w rodzaju dzieła kiviego - 460 KM i 650 Nm - ale gdyby tak z połowa tego była... ;)
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Dirty Harry pisze:
volvnietybombel pisze: [...] przeznaczenie aut po modyfikacjach można podzielić na:
-takie do codziennego użytku (wtedy pakiet do 200koni i jazda) [...]


Kunie kuńmi - IMHO niutonometry w sumie ważniejsze do codziennego użytku w mieście. A jakby było trochę więcej niż 200 zdrowych kuni, to też nie zaszkodzi. Oczywiście nie mówimy tu o osiągach w rodzaju dzieła kiviego - 460 KM i 650 Nm - ale gdyby tak z połowa tego była... ;)


O ile mnie się wiadomo to coś blisko 700 jest w aucie kivi :twisted:
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Adam_Pisz
Posty: 193
Rejestracja: 09 października 2014, 19:53

Re: B200FT + M90 - co by tu jeszcze?

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adam_Pisz »

kivi objechał nową m5 albo m4 nie wiem co to było :P swoim kredensem :D
0 x
2x 945 b230fk + M90 98 i 96r.
V70 98 2,5 tdi
XC 70 2,4
960 B204FT :mrgreen:
Tralalalalala rozumiecie ! :D
ODPOWIEDZ