Strona 1 z 4

Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na ich

: 03 października 2015, 12:20
autor: potoczasty
Pomyślałem, że większość z nas korzysta kółek i coś tam sobie ustawia, wedle własnego uznania, ale nigdzie nie jest o tym napisane. Tutaj będzie można się podzielić swoimi opiniami, ustawieniami i ewentualnymi wynikami jakie z tego wyszły.
Sam zamontowałem ostatnio i szukałem jakiś subiektywnych opini jak sobie to ustawić domowa metoda (bez hamowni), czy silnik z turbo czy nie, piszczę swoją specyfikacje silnik skrzynia i jakie ustawienie dla was jest najlepsze.

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

: 03 października 2015, 12:25
autor: V945turbo
To zależy czego oczekujesz od auta, wałki VX3, T, oraz A zawsze przyśpieszam w rożnej skali(+4/+5/+6 itd), kiedyś w 945 miałem blisko 10 stopni na +.

Wałki V i IPD ustawiałem zawsze na -4/-6 stopni bo tak sugerowali chłopacy na TB co potwierdziło się w praktyce.

Ustawiasz jak zawsze kluczem 24 na śrubę wału o imbusem "5" czy jakimś tam innym do śrub na kółku, luzujesz śruby krecisz wałem do przodu do tyłu i jest. Auto na "luzie". Można też poluzować śruby i szarpnąć autem "na biegu".

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

: 03 października 2015, 18:09
autor: potoczasty
Ja bym chciał poprawić dół mam wałek A.

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

: 03 października 2015, 20:02
autor: Kaban
Walek A ma dol, jezdzilem autem Kemizo i wstaje niezauwazalnie pozniej niz T. Obawiam sie, ze najwieksza szkode u Ciebie ponosi automat i/lub to, co nam pokazywales na innym forum na wskazniku doladowania. 245 Kemiza jezdzi tak, jak powinno przy tych gratach, przy lekko ponad 2tys rpm jest spory przyrost niuta.

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

: 03 października 2015, 20:27
autor: takijedenkuba
Kaban pisze: 245 Kemiza jezdzi tak, jak powinno przy tych gratach, przy lekko ponad 2tys rpm jest spory przyrost niuta.
Potwierdzam, też jeździłem.
Jest sprytny taki, i żwawy, aż się prosi żeby mu dołożyć do pieca :mrgreen:
I to jest przyjemność z jazdy.

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

: 03 października 2015, 20:29
autor: V945turbo
No to trzeba przyśpieszać, zakręć i do wozu, jak mało kręć jeszcze spokojnie do 10 stopni można kręcić.

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

: 03 października 2015, 20:30
autor: V945turbo
V945turbo pisze:No to trzeba przyśpieszać, zakręć i do wozu, jak mało kręć jeszcze spokojnie do 10 stopni można kręcić.

Gdyby coś mam pełną szuflade wałków A :) do 2xx :evil:

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

: 03 października 2015, 22:52
autor: swital
V945turbo pisze:Gdyby coś mam pełną szuflade wałków A :) do 2xx :evil:
Zapytam mojego mistrza tokarki i frezarki czy i za ile by naciął miejsce na aparat.
W ogóle ktoś gdzieś w świecie przerabiał te wałki z 200 do 7/900 :?:

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

: 03 października 2015, 23:56
autor: V945turbo
swital pisze:
V945turbo pisze:Gdyby coś mam pełną szuflade wałków A :) do 2xx :evil:
Zapytam mojego mistrza tokarki i frezarki czy i za ile by naciął miejsce na aparat.
W ogóle ktoś gdzieś w świecie przerabiał te wałki z 200 do 7/900 :?:

Nooo, ja:) zrobiłem kiedyś 2 na podstawie normalnego wałka A z frezem, dałem mojemu masterowi od frezowania i zrobił ale teraz nie mam kopiału i czasu na zabawe, wałki i rożne inne fanty bedą niedługo na sprzedaż.

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

: 05 października 2015, 19:54
autor: potoczasty
Ja dzisiaj ustawiłem ma +7 i ładnie ciągnie, dół jednak z automatem jest kiepski... Muszę jeszcze sprawdzić czy będzie coś lepiej po zmasowaniu pinów w ezk.