Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na ich

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

potoczasty pisze:Ja dzisiaj ustawiłem ma +7 i ładnie ciągnie, dół jednak z automatem jest kiepski... Muszę jeszcze sprawdzić czy będzie coś lepiej po zmasowaniu pinów w ezk.


Powinno być lepiej, niestety automat zabija osiągi w tym aucie. Ale to cena komfortu.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

jak zamontujesz chipy to usuń mostek z EZK.
sambo
0 x
Obrazek
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

Ja się powoli zastanawiam czy dalsze szukanie dołu w moim wypadku ma sens. Bo ten automat jest zmulony i efekty modyfikacji są ale dużo mniej odczuwalne, tak mi wydaje z kółkiem i walkami, jest lepiej ale nie jest to jakieś wow! Dlatego nie wiem czy EZK i inwestycja w chip ponad tysiaka ma sens, bo pewnie będzie lepiej ale nie jakoś drastycznie...
0 x
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

potoczasty pisze:Ja się powoli zastanawiam czy dalsze szukanie dołu w moim wypadku ma sens. Bo ten automat jest zmulony i efekty modyfikacji są ale dużo mniej odczuwalne,


;)
0 x
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

Zanim wymieniłem kółko, sprawdziłem jak to jest z regulacjami - wychowany byłem na opowieściach, że jak przy wymianie rozrządu mechanicy się pomylą i założą nowy przesunięty powiedzmy o 2 ząbki, to jest to bardzo dużo. Kółko ma 38 zębów, czyli na jeden ząb przypada prawie 9,5 stopnia - a więc przekręcenie o 2 ząbki to rzeczywiście dużo, bo 19 stopni. Oczywiście B200FT ponoć jest bezkolizyjny, ale tak na wszelki wypadek to sobie porachowałem ;)

Wałek mam chyba fabryczny (a więc powinien być T) i kółko od Doktora, które dostałem razem z następującą instrukcją obsługi - cytuję Doktora:

"W przypadku regulacji wałka zasada jest jedna: jeśli przyspieszymy wałek względem rozrządu - to poprawimy moc na górze prędkości obrotowej, jeśli cofniemy względem rozrządu - to poprawimy moment obrotowy na dole prędkości obrotowej kosztem mocy na górze. Przy wałku T to dużo zrobić się nie da, ale z racji, że on i tak generuje dużo momentu na dole, to starałbym się na Twoim miejscu poprawić górę. Czyli wałek wyprzedzić. Wieniec zewnętrzny kółka rozrządu to rozrząd, a kółko wewnętrzne to wałek. Czyli żeby przyspieszyć wałek, wewnętrzne kółko musisz kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara, czyli w tę samą stronę co kręci się rozrząd. Na wałku T niema sensu iść dalej jak 6 stopni, ale punkt optymalny musisz sam dobrać pod siebie, bo niema tu jakiejś uniwersalnej wartości."


Do regulacji kółka potrzebny imbus 5 i płaski klucz 14. Kółko miałem przyspieszone +4 stopnie - dół był gorszy, poprawy góry nie odczułem, ale miałem wrażenie że silnik pracuje równiej na wolnych obrotach. Potem opóźniłem o -4 stopnie i tu zupełnie żadnych zmian nie czuję, ani na dole, ani na górze.

Myślę, że żeby odczuć korzyści z kółka potrzeba jednak trochę bardziej grzebnąć silnik albo mieć inny wałek, bo przy prawie fabrycznym B200FT (u mnie 178 KM i 232 Nm) zmian za bardzo się nie odczuje.
0 x
Awatar użytkownika
Brus
Posty: 182
Rejestracja: 10 października 2014, 00:02

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Brus »

W giełdzie są do wzięcia, albo były - nie wiem - dwa wałki V. Polecam Ci ten wałek bo generuje dużo momentu przy dość wysokich obrotach i opóźniając go nieco, powiedzmy o 3 stopnie może nie osiągniesz momentu w niższym zakresie obrotów wałka T, ale na pewno spodoba Ci się efekt powyżej 4krpm :-).
0 x
Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kaban »

Harry, skad u Ciebie az 178km i tylko 232nm momentu? :O

Wysłane z telefonu.
0 x
.
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Brus pisze:W giełdzie są do wzięcia, albo były - nie wiem - dwa wałki V.


Chętnie przytulę jeden jak ktoś ma.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Moim skromnym zdaniem i tutaj zaznaczam że sie na tym niewiele znam , wałek V to najlepszy seryjny wałek. Ameryki nie odkryłem bo wpisy w internetach o tym konkretnym kawałku metalu były jeszcze dawno przed smarfonami :twisted:
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
grzesiekosmos
Posty: 760
Rejestracja: 21 listopada 2014, 11:14

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzesiekosmos »

[quote="Kaban"]Harry, skad u Ciebie az 178km i tylko 232nm momentu? :O

Kaban bo to moc i moment na jedno koło podane :mrgreen: :lol:
0 x
ODPOWIEDZ