Powinno być lepiej, niestety automat zabija osiągi w tym aucie. Ale to cena komfortu.potoczasty pisze:Ja dzisiaj ustawiłem ma +7 i ładnie ciągnie, dół jednak z automatem jest kiepski... Muszę jeszcze sprawdzić czy będzie coś lepiej po zmasowaniu pinów w ezk.
Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na ich
Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na
jak zamontujesz chipy to usuń mostek z EZK.
sambo
sambo
0 x
-
- Posty: 302
- Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na
Ja się powoli zastanawiam czy dalsze szukanie dołu w moim wypadku ma sens. Bo ten automat jest zmulony i efekty modyfikacji są ale dużo mniej odczuwalne, tak mi wydaje z kółkiem i walkami, jest lepiej ale nie jest to jakieś wow! Dlatego nie wiem czy EZK i inwestycja w chip ponad tysiaka ma sens, bo pewnie będzie lepiej ale nie jakoś drastycznie...
0 x
Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na
potoczasty pisze:Ja się powoli zastanawiam czy dalsze szukanie dołu w moim wypadku ma sens. Bo ten automat jest zmulony i efekty modyfikacji są ale dużo mniej odczuwalne,
0 x
- Dirty Harry
- Posty: 233
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na
Zanim wymieniłem kółko, sprawdziłem jak to jest z regulacjami - wychowany byłem na opowieściach, że jak przy wymianie rozrządu mechanicy się pomylą i założą nowy przesunięty powiedzmy o 2 ząbki, to jest to bardzo dużo. Kółko ma 38 zębów, czyli na jeden ząb przypada prawie 9,5 stopnia - a więc przekręcenie o 2 ząbki to rzeczywiście dużo, bo 19 stopni. Oczywiście B200FT ponoć jest bezkolizyjny, ale tak na wszelki wypadek to sobie porachowałem
Wałek mam chyba fabryczny (a więc powinien być T) i kółko od Doktora, które dostałem razem z następującą instrukcją obsługi - cytuję Doktora:
"W przypadku regulacji wałka zasada jest jedna: jeśli przyspieszymy wałek względem rozrządu - to poprawimy moc na górze prędkości obrotowej, jeśli cofniemy względem rozrządu - to poprawimy moment obrotowy na dole prędkości obrotowej kosztem mocy na górze. Przy wałku T to dużo zrobić się nie da, ale z racji, że on i tak generuje dużo momentu na dole, to starałbym się na Twoim miejscu poprawić górę. Czyli wałek wyprzedzić. Wieniec zewnętrzny kółka rozrządu to rozrząd, a kółko wewnętrzne to wałek. Czyli żeby przyspieszyć wałek, wewnętrzne kółko musisz kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara, czyli w tę samą stronę co kręci się rozrząd. Na wałku T niema sensu iść dalej jak 6 stopni, ale punkt optymalny musisz sam dobrać pod siebie, bo niema tu jakiejś uniwersalnej wartości."
Do regulacji kółka potrzebny imbus 5 i płaski klucz 14. Kółko miałem przyspieszone +4 stopnie - dół był gorszy, poprawy góry nie odczułem, ale miałem wrażenie że silnik pracuje równiej na wolnych obrotach. Potem opóźniłem o -4 stopnie i tu zupełnie żadnych zmian nie czuję, ani na dole, ani na górze.
Myślę, że żeby odczuć korzyści z kółka potrzeba jednak trochę bardziej grzebnąć silnik albo mieć inny wałek, bo przy prawie fabrycznym B200FT (u mnie 178 KM i 232 Nm) zmian za bardzo się nie odczuje.
Wałek mam chyba fabryczny (a więc powinien być T) i kółko od Doktora, które dostałem razem z następującą instrukcją obsługi - cytuję Doktora:
"W przypadku regulacji wałka zasada jest jedna: jeśli przyspieszymy wałek względem rozrządu - to poprawimy moc na górze prędkości obrotowej, jeśli cofniemy względem rozrządu - to poprawimy moment obrotowy na dole prędkości obrotowej kosztem mocy na górze. Przy wałku T to dużo zrobić się nie da, ale z racji, że on i tak generuje dużo momentu na dole, to starałbym się na Twoim miejscu poprawić górę. Czyli wałek wyprzedzić. Wieniec zewnętrzny kółka rozrządu to rozrząd, a kółko wewnętrzne to wałek. Czyli żeby przyspieszyć wałek, wewnętrzne kółko musisz kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara, czyli w tę samą stronę co kręci się rozrząd. Na wałku T niema sensu iść dalej jak 6 stopni, ale punkt optymalny musisz sam dobrać pod siebie, bo niema tu jakiejś uniwersalnej wartości."
Do regulacji kółka potrzebny imbus 5 i płaski klucz 14. Kółko miałem przyspieszone +4 stopnie - dół był gorszy, poprawy góry nie odczułem, ale miałem wrażenie że silnik pracuje równiej na wolnych obrotach. Potem opóźniłem o -4 stopnie i tu zupełnie żadnych zmian nie czuję, ani na dole, ani na górze.
Myślę, że żeby odczuć korzyści z kółka potrzeba jednak trochę bardziej grzebnąć silnik albo mieć inny wałek, bo przy prawie fabrycznym B200FT (u mnie 178 KM i 232 Nm) zmian za bardzo się nie odczuje.
0 x
Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na
W giełdzie są do wzięcia, albo były - nie wiem - dwa wałki V. Polecam Ci ten wałek bo generuje dużo momentu przy dość wysokich obrotach i opóźniając go nieco, powiedzmy o 3 stopnie może nie osiągniesz momentu w niższym zakresie obrotów wałka T, ale na pewno spodoba Ci się efekt powyżej 4krpm .
0 x
Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na
Harry, skad u Ciebie az 178km i tylko 232nm momentu? :O
Wysłane z telefonu.
Wysłane z telefonu.
0 x
.
Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na
Chętnie przytulę jeden jak ktoś ma.Brus pisze:W giełdzie są do wzięcia, albo były - nie wiem - dwa wałki V.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na
Moim skromnym zdaniem i tutaj zaznaczam że sie na tym niewiele znam , wałek V to najlepszy seryjny wałek. Ameryki nie odkryłem bo wpisy w internetach o tym konkretnym kawałku metalu były jeszcze dawno przed smarfonami
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
-
- Posty: 760
- Rejestracja: 21 listopada 2014, 11:14
Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na
[quote="Kaban"]Harry, skad u Ciebie az 178km i tylko 232nm momentu? :O
Kaban bo to moc i moment na jedno koło podane
Kaban bo to moc i moment na jedno koło podane
0 x