Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na ich

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 556
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

Postautor: V945turbo » 05 października 2015, 20:47

potoczasty pisze:Ja dzisiaj ustawiłem ma +7 i ładnie ciągnie, dół jednak z automatem jest kiepski... Muszę jeszcze sprawdzić czy będzie coś lepiej po zmasowaniu pinów w ezk.


Powinno być lepiej, niestety automat zabija osiągi w tym aucie. Ale to cena komfortu.
0 x
744 B230FT+ stay tuned... / 745 B234F

Awatar użytkownika
sambo
Posty: 809
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

Postautor: sambo » 05 października 2015, 21:09

jak zamontujesz chipy to usuń mostek z EZK.
sambo
0 x
Obrazek

potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

Postautor: potoczasty » 05 października 2015, 23:33

Ja się powoli zastanawiam czy dalsze szukanie dołu w moim wypadku ma sens. Bo ten automat jest zmulony i efekty modyfikacji są ale dużo mniej odczuwalne, tak mi wydaje z kółkiem i walkami, jest lepiej ale nie jest to jakieś wow! Dlatego nie wiem czy EZK i inwestycja w chip ponad tysiaka ma sens, bo pewnie będzie lepiej ale nie jakoś drastycznie...
0 x

Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 564
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

Postautor: kemizo » 05 października 2015, 23:49

potoczasty pisze:Ja się powoli zastanawiam czy dalsze szukanie dołu w moim wypadku ma sens. Bo ten automat jest zmulony i efekty modyfikacji są ale dużo mniej odczuwalne,


;)
0 x

Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 223
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

Postautor: Dirty Harry » 05 lutego 2016, 23:31

Zanim wymieniłem kółko, sprawdziłem jak to jest z regulacjami - wychowany byłem na opowieściach, że jak przy wymianie rozrządu mechanicy się pomylą i założą nowy przesunięty powiedzmy o 2 ząbki, to jest to bardzo dużo. Kółko ma 38 zębów, czyli na jeden ząb przypada prawie 9,5 stopnia - a więc przekręcenie o 2 ząbki to rzeczywiście dużo, bo 19 stopni. Oczywiście B200FT ponoć jest bezkolizyjny, ale tak na wszelki wypadek to sobie porachowałem ;)

Wałek mam chyba fabryczny (a więc powinien być T) i kółko od Doktora, które dostałem razem z następującą instrukcją obsługi - cytuję Doktora:

"W przypadku regulacji wałka zasada jest jedna: jeśli przyspieszymy wałek względem rozrządu - to poprawimy moc na górze prędkości obrotowej, jeśli cofniemy względem rozrządu - to poprawimy moment obrotowy na dole prędkości obrotowej kosztem mocy na górze. Przy wałku T to dużo zrobić się nie da, ale z racji, że on i tak generuje dużo momentu na dole, to starałbym się na Twoim miejscu poprawić górę. Czyli wałek wyprzedzić. Wieniec zewnętrzny kółka rozrządu to rozrząd, a kółko wewnętrzne to wałek. Czyli żeby przyspieszyć wałek, wewnętrzne kółko musisz kręcić zgodnie ze wskazówkami zegara, czyli w tę samą stronę co kręci się rozrząd. Na wałku T niema sensu iść dalej jak 6 stopni, ale punkt optymalny musisz sam dobrać pod siebie, bo niema tu jakiejś uniwersalnej wartości."


Do regulacji kółka potrzebny imbus 5 i płaski klucz 14. Kółko miałem przyspieszone +4 stopnie - dół był gorszy, poprawy góry nie odczułem, ale miałem wrażenie że silnik pracuje równiej na wolnych obrotach. Potem opóźniłem o -4 stopnie i tu zupełnie żadnych zmian nie czuję, ani na dole, ani na górze.

Myślę, że żeby odczuć korzyści z kółka potrzeba jednak trochę bardziej grzebnąć silnik albo mieć inny wałek, bo przy prawie fabrycznym B200FT (u mnie 178 KM i 232 Nm) zmian za bardzo się nie odczuje.
0 x

Awatar użytkownika
Brus
Posty: 182
Rejestracja: 10 października 2014, 00:02

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

Postautor: Brus » 06 lutego 2016, 03:32

W giełdzie są do wzięcia, albo były - nie wiem - dwa wałki V. Polecam Ci ten wałek bo generuje dużo momentu przy dość wysokich obrotach i opóźniając go nieco, powiedzmy o 3 stopnie może nie osiągniesz momentu w niższym zakresie obrotów wałka T, ale na pewno spodoba Ci się efekt powyżej 4krpm :-).
0 x

Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 318
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

Postautor: Kaban » 06 lutego 2016, 08:58

Harry, skad u Ciebie az 178km i tylko 232nm momentu? :O

Wysłane z telefonu.
0 x
.

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 767
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

Postautor: wujek » 06 lutego 2016, 09:09

Brus pisze:W giełdzie są do wzięcia, albo były - nie wiem - dwa wałki V.


Chętnie przytulę jeden jak ktoś ma.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 556
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

Postautor: V945turbo » 06 lutego 2016, 09:28

Moim skromnym zdaniem i tutaj zaznaczam że sie na tym niewiele znam , wałek V to najlepszy seryjny wałek. Ameryki nie odkryłem bo wpisy w internetach o tym konkretnym kawałku metalu były jeszcze dawno przed smarfonami :twisted:
0 x
744 B230FT+ stay tuned... / 745 B234F

grzesiekosmos
Posty: 735
Rejestracja: 21 listopada 2014, 11:14

Re: Regulowane kółko rozrządu- turbo, bez turbo, wszystko na

Postautor: grzesiekosmos » 06 lutego 2016, 09:52

[quote="Kaban"]Harry, skad u Ciebie az 178km i tylko 232nm momentu? :O

Kaban bo to moc i moment na jedno koło podane :mrgreen: :lol:
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości