M90 + Jednomas

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: M90 + Jednomas

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Volvo 745 turbo »

Oczywiście.
1 x
Jest 745 87' B230FT USA
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: M90 + Jednomas

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Oczywiście, każde M46/M47 po 88r miało takie koło.

Gdyby ktoś był zainteresowany mam cały kpl, zamach docisk , nowo nabita tarcza i pilot do M90.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: M90 + Jednomas

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Takie?

Obrazek

Michał, z ciekawości, ile taki zestaw?
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
halucyn
Posty: 18
Rejestracja: 24 września 2017, 22:38

Re: M90 + Jednomas

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: halucyn »

Przymierzam się do przekładni z M47 na M90 w 740 88r. z 2.3 115km, czy ten silnik ma odpowiedni zamach pod sprzegło z 940? Poza tym czy M90 ma takie same mocowania i wybierak co M47?
Do pełnego swapu potrzebuje:
-skrzynia m90 pod redblocka
-wał z 940
-sprzegło 228 20
-cos jeszcze?
Poza tym u mnie sprzegło jest na lince i nie wiem czy u mnie jest jakiś problem z linkami, wina zużytego sprzęgła czy po prostu na lince tak jest, bo jest bardzo długie. Ktoś miał coś podobnego?
No i czy M90 zabangla ze sterowniem sprzegła na lince?
0 x
volvnietybombel
Posty: 379
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: M90 + Jednomas

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvnietybombel »

m90 z linką raczej nie da rady
tak z ciekawości zapytam -po co chcesz na siłę zmieniać skrzynię przy tym silniku (115KM) ? jak M47 (manualna 5) jest OK to spokojnie daje radę i jest przyjemna w użytkowaniu, jak jest coś nie tak z nią to za 400pln kupisz drugą, sprzęgło jednomasowe jest już w komplecie (bez kombinacji), tarcza do niego ogólnie dostępna -ekonomicznie zamiana nie ma sensu (nawet jakbyś miał skrzynię M46 (z nadbiegiem), to łatwiej i taniej jest zamienić ją na M47)
załóż na początek hydrauliczny wysprzęglik -i tak musisz a to już będzie przepaść w użytkowaniu
do kupienia :łapa sprzęgła, pompa sprzęgła, przewód, wysprzęglik, pedał sprzęgła (chyba) -całość pewnie 300pln max
0 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: M90 + Jednomas

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

halucyn pisze:Przymierzam się do przekładni z M47 na M90 w 740 88r. z 2.3 115km, czy ten silnik ma odpowiedni zamach pod sprzegło z 940? Poza tym czy M90 ma takie same mocowania i wybierak co M47?
M90 ma zupełnie inny wybierak niż M47 i jak byś chciał jednak użyć wybieraka od M47 to niezłe wyzwanie ślusarsko/spawalnicze przed tobą więc polecam jednak kupić właściwy wybierak, ostatnio taki widziałem na alledrogo za cirka 100zł...
Co do mocowań to musisz mieć skrzynię M90 od redblocka, taka od diesla lub od 960 z whiteblokiem nie podejdzie bo jest inny kielich - mocowanie do silnika.
Co do tyłu skrzyni to musisz mieć łapę i poduszkę od M90 ta z M47 w 740 nie podejdzie. Możesz też użyć łapy i poduszki od M47 z 940 po 94roku jest taka sama jak od M90 tylko wspornik przy skrzyni jest inny.
Mogę Ci porobić zdjęcia akurat mam jeden zestaw M90 czekający na montaż leżeć na strychu.
Linka przy M90 nie przejdzie bo jest inna konstrukcja łapy wyciskającej sprzęgło, jest inaczej podparta w kielichu w skrócie w 740 linka ciągnie łapę do przodu auta a w 940 wysprzeglik pcha łapę w kierunku tyłu auta. Lapę wyciskową musisz mieć od M90 kombinowałem czy da radę dopasować od M47 i nie dało rady ani tej na linkę ani tej na wysprzęglik - inne długości, nie te wygięcie ogólnie ślepa uliczka.
1 x
halucyn
Posty: 18
Rejestracja: 24 września 2017, 22:38

Re: M90 + Jednomas

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: halucyn »

Na wiosne bede wrzucał b230ft+jakies mody pozniej wiec wole zrobic to raz a porzadnie, bo moja sie konczy.
Wiec tak:
-wybierak od m90 pasuje bez zadnych przerobek?
-potrzebuje lape i poduszke od obojetnie jakiej m90?
-z jakiego auta szukac czesci zeby zmienic sterowanie sprzeglem 740 czy 940? I potrzebuje do tego:
-łape sprzegla, pompke sprzegla, przewod zapewno zbirniczek inny, wysprzeglik, pedał sprzegła, coś jeszcze?
No i jak to z wałem i zamachem wyglada moje podejda czy cos musze kombinowac?
Jakby dało rade jakies fotki porobic to bylo by miodzio :D
0 x
Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: M90 + Jednomas

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wujek »

Wał i skrzynia to komplet więc musisz zmieniać razem.

Sterowania szukaj z jakiegoś 940, tam to częściej występowało.

Dodatkowo nie będzie pasował mieszek wybieraka z m90 do tunela w 740. Będzie dziura chyba ze sobie to jakoś ładnie obszyjesz.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
halucyn
Posty: 18
Rejestracja: 24 września 2017, 22:38

Re: M90 + Jednomas

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: halucyn »

Wszystko jasne, dzięki za pomoc :)
0 x
ODPOWIEDZ