Strona 3 z 4

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

: 25 września 2018, 07:28
autor: endriugto
fonderal pisze:Wg VINu powinien być B230FT bez EGRu. Popatrz na ten numer silnika, osłona może być z jakiegokolwiek innego.
Rocznik jest w porządku, w VINie masz rok modelowy 93 tłuczony od sierpnia 92.
Wyposażenie jest zakodowane na tabliczce znamionowej, w prawej kolumnie. Kliknij sobie tutaj
https://www.myvolvolibrary.info/Tech_fi ... Pocket.pdf
i ściągnij przydatną książeczkę. Znajdziesz w niej sporo ciekawych informacji, łącznie z odczytywaniem tabliczek:)

Czy z którejś tabliczki lub z winu czy rocznika można dowiedzieć się jakie przełożenie ma most?

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

: 25 września 2018, 09:19
autor: pasii
Jest pierwsza kara od złomka. Rano nie zagadał. Pompa pracuje, paliwo jest. Podejrzewam jakieś prądy nieobecne..

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

: 25 września 2018, 09:40
autor: xjtdi
endriugto pisze: Czy z którejś tabliczki lub z winu czy rocznika można dowiedzieć się jakie przełożenie ma most?

Nie bardzo, z tabeli dla danego typu silnika i skrzyni możesz wyczytać jakie z 2 lub 3 dostępnych przełożeń możesz mieć.
Co innego jak jest naklejka na moście, na tej dużej na lewej osłonie półosi jest wszystko, typ mostu, przełożenie nr fabryczny.
Czasem jest jeszcze mała na deklu, wtedy po numerze seryjnym idzie w vadisie sprawdzić co tam jest i czy jest szpera a właściwie co tam było przy wyjeździe z fabryki bo przez te ćwierć wieku sporo mogło się w aucie zmienić ;-)

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

: 25 września 2018, 17:50
autor: fonderal
pasii pisze:Jest pierwsza kara od złomka. Rano nie zagadał. Pompa pracuje, paliwo jest. Podejrzewam jakieś prądy nieobecne..

Pierwszym podejrzanym jest czujnik obrotów wału, drugim przekaźnik wtrysków.
W czujniku ukręca się kabel, przekaźnik z reguły wystarczy przelutować (zimne luty).
Czujnik znajdziesz na łączeniu silnika ze skrzynią, a przekaźnik to jedyny biały, w drugim rzędzie po lewej.

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

: 25 września 2018, 20:29
autor: pasii
Ogarnięte, wina kopułki :)

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

: 27 grudnia 2018, 08:22
autor: pasii
Odgrzeję kotleta.. wyposażyłem się w końcu w manometr ze skalą i wychodzi,że pod największą fają auto ładuje 0.3 bara. Trochę za mało jak sądzę? Jak jezdżę spokojnie to w zasadzie nadciśnienie pojawia się sporadycznie i na chwilę.

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

: 27 grudnia 2018, 10:36
autor: re5pect
Za mało. Możliwe nieszczelności (np padnięty DV), za słaba (zużyta) gruszka wastegate, padnięte turbo.

Sprawdź wyżej wymienione, i najlepiej podkręć sztangę od wastegate.

Oprócz tego polecam zakup MBC:
https://allegro.pl/manual-boost-control ... 01691.html

Rozkręcisz sobie na 0,8bar i coś tam osiągi się poprawią.

Ogólnie nie zrobisz rakiety z automatem. Przy Aw71 masz mniej więcej takie przełożenia jakbyś ruszał z dwójki w manualu...

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

: 27 grudnia 2018, 11:27
autor: fonderal
Ja bym do listy dorzucił jeszcze sprawdzenie szczelności dolotu, od turbiny do kolektora. W starym aucie różnie może być, u mnie dziurę znalazłem dopiero po zdjęciu rur i wyginaniu ich na wszystkie strony. Ale i tak znaczącą poprawę dała dopiero wymiana wszystkich rur dolotu na nowe.

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

: 30 grudnia 2018, 20:37
autor: pasii
Dzięki za podpowiedzi, na pewno przejrzę dolot. Mbc tez w ciągu najbliższego tygodnia sobie zafunduję. Musi być pro perfekt, czy tańszy shit z allegro się nada? Wiem,że automat rakietą nie bedzie,ale kazda poprawa osiągów bedzie mile widziana.. Poza tym mam ofertę zamiany automatu na manual, ale się waham,bo strasznie wygodnie się jeżdzi po takim zakorkowanym Krakowie z automatem jednak..

Re: 940 turbo automat-słabe osiągi

: 30 grudnia 2018, 22:30
autor: fonderal
Przerobiłem kilka mbc z allegro i aliexpress, w tym rzekomo oryginalne turbosmarty i ordynarne podróbki tychże. Dopiero properfekt zdziałał tak, jak powinien działać mbc. Podobną drogę przechodzili inni, także na Twoim miejscu bym jej nie powtarzał, a od razu poszedł sprawdzoną.
W trasie skrzynia ma mniejsze znaczenie, ale jeśli jeździsz więcej po mieście, zdecydowanie zostawiłbym automat. Sam się kiedyś przymierzałem do zamiany z manuala, ale pojawiły się inne priorytety...