Strona 6 z 9

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 14 października 2015, 08:44
autor: David
O tym grzybie masz obszerny temat na D24T.com co z nim zrobić.
A ja mam pytanie o czujnik. Od czego jest czujnik temperatury przy termostacie? Byłem ciągle przekonany że jest on od wskaźnika na desce, gdyż telepał mi się wskaźnik i niekiedy opadał na zero, i pomagało poruszanie kablami przy czujniku. Wczoraj definitywnie wskaźnik opadł i ruszanie kablami nic nie dało. Postanowiłem podłączyć zewnętrzny wskaźnik temperatury. Wykręciłem czujnik z obudowy termostatu, wkręciłem drugi od tamtego wskaźnika, wszystko ładnie podpiąłem, odpalam auto, grzeje - oba wskaźniki ida w górę, oryginalny na desce i ten przeze mnie dołożony :lol: Od czego jest więc ten czujnik na obudowie termostatu że dalej mam wskazania na desce, i dalej auto "wie" kiedy jest ciepłe i ma nie grzać świec??

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 14 października 2015, 12:17
autor: Tomeczek90
David pisze: Od czego jest więc ten czujnik na obudowie termostatu że dalej mam wskazania na desce, i dalej auto "wie" kiedy jest ciepłe i ma nie grzać świec??
Z tego co wiem, to czujnik grzania świec jest gdzies od strony ściany grodziowej, pod kółkiem napędzającym pompę wtryskową. Czujnik temperatury silnika jest na głowicy obok górnego króćca, do którego wchodzi wąż z chłodnicy, na termostacie nie ma żadnego czujnika (?).
O tak to wygląda:
Obrazek

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 14 października 2015, 12:34
autor: swital
Z przodu głowicy przy 1 cyl. lekko schowany za łapą pompy wspomagania jest czujnik temp. na zegary.
Z tyłu głowicy, od ściany grodziowej jest czujnik temp. dla przekaźnika świec żarowych.
Czujnik na dole bloku, obok termostatu to czujnik ciśnienia oleju.

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 14 października 2015, 19:41
autor: David
Żeby nie było że wymyślam. W tym miejscu był taki 2-pinowy czujnik, ten co jest teraz jest od zegara który podłączyłem.

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 15 października 2015, 12:28
autor: Tomeczek90
Dziwne, aż muszę zobaczyć jak to u mnie wygląda. :P A czujnik w okolicy pierwszego cylindra (jak na zdjęciu wyżej) jest? Tak pozatym, to termostat jest niżej, tam gdzie wychodzi dolny wąż chłodnicy.

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 15 października 2015, 13:35
autor: David
Tomeczek90 pisze:Dziwne, aż muszę zobaczyć jak to u mnie wygląda. :P A czujnik w okolicy pierwszego cylindra (jak na zdjęciu wyżej) jest? Tak pozatym, to termostat jest niżej, tam gdzie wychodzi dolny wąż chłodnicy.
No właśnie widziałem na schemacie, nieźle bym się zdziwił przy wymianie, a niedługo się za niego też zabieram :lol: Tak, jest jeszcze jeden czujnik w okolicach 1 cylindra tak między alternatorem a chyba wspomaganiem??albo klimą.

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 15 października 2015, 14:30
autor: Tomeczek90
David pisze: Tak, jest jeszcze jeden czujnik w okolicach 1 cylindra tak między alternatorem a chyba wspomaganiem??albo klimą.
Od góry jest alternator, niżej wspomaganie, na dole kompresor klimy. Nie mam pojęcia co to jest za czujnik u Ciebie może ktoś sam dorobił? Obrazek


Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 15 października 2015, 18:17
autor: David
Wykręciłem stamtąd włącznik wentylatora - http://www.draken.com.pl/volvo/czujniki ... 0st-c.html, przy wisko?

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 15 października 2015, 19:35
autor: swital
Tomeczek90 pisze:Od góry jest alternator, niżej wspomaganie, na dole kompresor klimy.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
W 200 jest inaczej:
- alternator po prawej stronie (pasażera)
- wspomaganie po lewej na górze
- klima po lewej na dole

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

: 15 października 2015, 23:55
autor: Tomeczek90
swital pisze:
Tomeczek90 pisze:Od góry jest alternator, niżej wspomaganie, na dole kompresor klimy.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
W 200 jest inaczej:
- alternator po prawej stronie (pasażera)
- wspomaganie po lewej na górze
- klima po lewej na dole
No no, ale kolega ma 760, wiec chyba będzie wszystko po jednej stronie. :D