D24TIC - polepszenie osiągów

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 602
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Lokalizacja: Wieruszów

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Volvo 745 turbo » 07 lipca 2015, 22:04

Kolektor w LTeku i Volvo 240 d24 jest inny niż te późniejsze co były w 700 i 900 ;)
0 x
Jest 745 B230FT+ USA

Awatar użytkownika
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Rafies » 08 lipca 2015, 00:40

Akurat to było w kontekście TICa i chodziło chyba o drogę jaką to powietrze musi pokonać tj sprężarka - intercooler - i ten lot przez pół maski nad silnikiem do kolektora - i dopiero do silnika

Obrazek

Dosyć popularne jest założenie kolektora z wolnossącego i skrócenie tej drogi ile się da (yt), a w ogóle najlepszy byłby chyba intercooler jednostronny z wejściem i wyjściem po tej samej stronie ze względu na układ tego silnika.

https://www.youtube.com/watch?v=YYAaMZIcXAM
0 x

szary_misiek
Posty: 126
Rejestracja: 09 października 2014, 21:53
Lokalizacja: Elbląg

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: szary_misiek » 10 lipca 2015, 00:00

Ok rozumiem, widzę w czym rzecz. A ktoś/gdzieś sprawdzał czy to aby na pewno polepsza? Czy nie jest aby tak, że przy wlocie z jednaj strony jeśli mamy turbo końcowe cylindry nie dostają odpowiedniej ilości powietrza, toteż przenieśli wlot bardziej na środek?
A wałki lepsze od d są czemu? Inna geometria i dłuższe otwarcie zaworów powodują?
0 x

David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 13 lipca 2015, 22:05

W ogóle TIC jest mocniejszy od TD tylko dlatego że ma IC czy jeszcze coś na pompie czy turbo jest zmienione?
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Awatar użytkownika
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Rafies » 14 lipca 2015, 19:47

David,
D24T and D24TIC are the same internally, the only difference is that the TIC is intercooled, has the turbo compressor housing clocked differently, uses a true air-to-oil heat exchanger instead of the coolant-based VW oil cooler, and has a "tropical" heavy-duty viscous fan clutch to make the fan move more air.


Zastanawia mnie jedna sprawa, czy każdy wolnossący d24 jest na płytkowej głowicy czy były też hydrauliczne? Ktoś tu napisał że nie włoży wałka płytkowego do hydraulicznej głowicy ale przecież wkładają wolnossące wałki do turbo
0 x

jajacek
Posty: 306
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: jajacek » 19 lipca 2015, 19:26

to chyba raczej rocznik
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.

David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 20 lipca 2015, 20:11

Ma ktoś schemat podciśnień w TICu, albo wytłumaczy jak podłączyć? Teraz porównuję z innymi TICami w google grafika, i widzę że chyba inaczej mają to podłączone, z tego króćca nie powinno iść do pompy? U mnie idzie do tej "gruszki" pod przekaźnikiem świec. I w ogóle chodzi o to, że próbowałem wpiąć się tam ze wskaźnikiem ładowania - ciągle 0.0bar, wtf? Wskaźnik działa bo w B230FB po wpięciu do regulatora paliwa pokazuje na wolnych -0.7 i 0.0 przy bucie. I czy głowica płytkowa różni się od hydraulicznej z zewnątrz? Da się je rozrożnić bez ściągania pokrywy?
Załączniki
ggg.jpg
ggg.jpg (99.72 KiB) Przejrzano 1385 razy
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Awatar użytkownika
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Rafies » 20 lipca 2015, 23:27

-nie da się rozróżnić bez zdejmowania pokrywy
-doładowanie mierz pod obciążeniem (na biegu)
-u mnie też ten wężyk jest ostro zamotany i kij wie czy on do czegoś w ogóle służy
0 x

David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 02 sierpnia 2015, 21:59

Panowie a co ze sprzęgłem w TICU powiedzmy o mocy 130-140KM i ponad 300NM? Trzeci dzień jazdy na doładowaniu 1.0 i większej dawce, auto zbiera się aż miło, kopci aż miło, ale zaczyna się uślizgiwać sprzęgło na 3,4 i 5 przy maksymalnym doładowaniu :) Zakładać nowy komplet LUKa do D24TIC z drakenu, czy może podejdzie tam coś mocniejszego np od 2.5TDI?
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Pete Sweed
Posty: 3
Rejestracja: 13 marca 2015, 10:07

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Pete Sweed » 21 sierpnia 2015, 08:46

U mnie przy 1.5bara spokoj ze sprzeglem i na prawde nie ma lekko :) ori sprzeglo przy samym podkrecaniu na pompie bez problemu sobie radzi.

Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości