D24TIC - polepszenie osiągów

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
Jacenty
Posty: 1
Rejestracja: 22 października 2014, 13:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Jacenty » 13 marca 2015, 11:56

Witam Szanowne Grono Forumowiczów,
to mój pierwszy tekst na forum, więc krótko się przedstawię, zanim skomentuję D24TIC. Nazywam się Jacek Tracz, mieszkam w Warszawie, od kilkunastu lat jeżdżę VOLVO i nie wiem czy na pewno wynika to tylko z pasji ;-) Obecnie w garażu posiadam trzy modele (info w stopce) wszystkie wyróżniają się czymś szczególnym. Wcześniej było kilkanaście starszych, młodszych i nowych sztuk. Wracając do wątku:

Jeżdżę właśnie takim V244, nie ja dokonywałem przekładki, więc nie wiem w jaki sposób poradzili sobie z tym tematem, ale efekt jest OK. Naturalnie klekot D24 pozostaje klekotem ;-) ale przyjemność z jazdy już dużo, dużo lepsza, a słyszalny gwizd turbiny jest ekscytujący :-) Silnik zestawiono ze skrzynią M47, do tego sportowa kierownica i mam subiektywne wrażenie o zmniejszonej ilości obrotów. Wcześniej nie kręciłem bączków 30-letnim dieselem, tym już się da :-)

Pzdr
0 x
V 244 D24TIC
V 744 B230F
V 1800E B20E

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 1714
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Mareek » 13 marca 2015, 12:51

Cześć Jacku! Miło, że do nas dołączyłeś. Zacna kolekcja :)
0 x

Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 565
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: kemizo » 13 marca 2015, 14:05

Witamy i czekamy na prezentacje z wieloma zdjęciami :)
0 x

Pete Sweed
Posty: 3
Rejestracja: 13 marca 2015, 10:07

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Pete Sweed » 27 marca 2015, 23:52

Witam Wszystkich! Wybaczcie ze tak na wariata bez zadnych informacji, ale obecnie jestem w pracy za granica i wypelniajac luke czasowa przegladam forum :) tak pokrotce. Mam na imie Piotrek i mieszkam w Jaktorowie. Jesto to moje drugie Volvo. Poprzednie to V70 przed liftem 2.5tdi (R.I.P na drzewie). Obecnie nabylem niedawno 940 2.4tic, zdjecie i szersze info jak wroce do domu :D

Chcialbym zabrac glos w dyskusji poniewaz kupilem to auto z naciskiem na ten motor bo wiem ze ma duzy potencjal na modyfilacje. Jednak wszystko sie komplikuje za sprawa elektroniki... a w zasadzie jej brak. Sam szukam sposobu jak podniesc moc i moment na ori podzespolach. Poki co przychodzi mi do glowy wymiana pompy na wtrysku podanym przez komputer, ale wtedy potrzebny bedzie potencjometr do linki lub rzezba z pedalem gazu. Pytanie tez od czego podejdzie pompa. Myslalem ze bedzie latwiej z tym tematem a tu jest ciezki orzech do zgryzienia. Generalnie jest szereg, poniekad glupot konstrukcyjnych ktore zabjaja mi caly projekt, a wyssalem z palca ze chcialbym... cos okolo 300hp. Tak, jest to mozliwe i takim dieslem jezdzi sporo osob tylko nikt nie chce zdradzic jakie modyfikacje przeprowadzil. Jest ktos oblatany na forum w tego typu dzialaniach? :) moj mechanik woli przekladac silnik od bmw, bo mu latwiej. A ja chce robic tego starego 2.4 kle, kle, kle i on tego nie rozumie. Albo tak mu sie chce robic :)
Wszelkie sugestie mile widziane.
0 x

Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 318
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Kaban » 03 kwietnia 2015, 19:52

Ja Ci coś doradzę kolego z CB radia :D Wyciągam swojego b230fk, montujesz u siebie i robisz sobie 300hp :D
0 x
.

takijedenkuba
Posty: 1655
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: takijedenkuba » 04 kwietnia 2015, 00:06

Kaban pisze:Ja Ci coś doradzę kolego z CB radia :D Wyciągam swojego b230fk, montujesz u siebie i robisz sobie 300hp :D


Bardzo dobry pomysł za tysiaka :!:
0 x

Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 397
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: saabauto » 05 kwietnia 2015, 06:16

Norbi pisze:zacznę od tego że ..praktyka jebiot teoriu
przede wszystkim nie włożysz wałka od głowicy płytkowej (wolnossącej) do hydraulicznej(turbo) bo są przesunięte krzywki o 2mm więc reszta wywodów i pierdół teoretycznych tu się kończy......nawet jeśli to spasujesz na stopkach to kółko rozrządu obciera o głowicę. wiem bo to przerabiałem osobiście
przepis prosty 1.1bara większa dawka i lata jak mój 760 (jakieś 140KM)


Oj Norbert, tylko byś dmuchał :-) i to "jakieś" to tylko Twoje subiektywne odczucie, uwierz.

Jest kilka przepisów, m.in. pompa wtryskowa hybrydowa, do tego zabawa w downgrade głowicy hydraulicznej do płytkowej, podmiana wałka, ustawienie pompy, wtryskiwacze od beemki, a turbo na koniec - mbc to każdy "Janusz" założy i "dmuchnie"...

Będzie fajny TiC, za kilka miesięcy, taki zbudowany niemal od podstaw... na pełnym przelocie 3 calowym wydechem, zobaczysz :-)

Na razie stoi blok, nie mam kiedy go skończyć.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: +48 888 623 332
945 B230FT+ AW71 '98
744 B230FB+ AW71 '89

David
Posty: 171
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 20 maja 2015, 13:16

Boost ustawiacie tylko przez kręcenie "sztangą" od WG czy jeszcze coś dochodzi?
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Awatar użytkownika
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Rafies » 06 lipca 2015, 14:15

Gdzieś tam w necie wyczytałem że pierwsze wolnossące głowice 2.4 miały większą komorę spalania, również wszędzie poruszany jest temat wałka rozrządu z wolnossącego (w sensie lepszy), narzekanie na budowę kolektora ssącego, porting głowicy/kolektora i jak najcieńsza uszczelka pod głowicę. '

Jestem ciekaw czy stare lt będą miały też tą głowice co pierwsze volvo
0 x

szary_misiek
Posty: 126
Rejestracja: 09 października 2014, 21:53
Lokalizacja: Elbląg

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: szary_misiek » 07 lipca 2015, 21:55

Mówisz o kolektorze ssącym rozumiem? Sorry za ignorancję, ale one się czymś różniły między td a d? Mam oba, jakoś specjalnie się nie przyglądałem, ale tylko pamiętam że wejścia miały trochę inne...
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości