D24TIC - polepszenie osiągów

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
David
Posty: 172
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 13 listopada 2015, 17:49

Daj znać czy coś Ci on poprawi.
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

Tomeczek90
Posty: 44
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Tomeczek90 » 12 marca 2016, 09:03

Coś się dzieje w tym temacie, czy już projekt umarł?
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T
1980 Zastava 1100p

jajacek
Posty: 306
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: jajacek » 13 marca 2016, 02:09

Mnie ten silnik wyleczył z miłości do diesli. Co by nie robić jest woniej, głośniej i drożej od r6 bifuel w automacie 8-)
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.

David
Posty: 172
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: David » 13 marca 2016, 15:21

U mnie zaczeło się sprzęgło ślizgać i most zaczął się blokować od latania bokiem, także narazie nic się nie ruszyło, jedynie kolektor z D24 n/a mam gotowy z dolotem, ale jeszcze z nim nie jeździłem. Autem udało mi się jechać licznikowe 185km/h w 3 osoby i to wcale nie był max tylko zacząłem zbliżać się do wioski :lol:
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.

takijedenkuba
Posty: 1620
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: takijedenkuba » 13 marca 2016, 18:47

Od licznikowej prędkości należało by odjąć 5%
Ale wskazanie i faktyczna prędkość zależy od rozmiaru opon i felg na których fruniemy.
Prędkość realną najlepiej wskaże GPS, wiadomo.
Mimo wszystko wynik jak najbardziej na +
Tak trzymać David ;)
0 x

Tomeczek90
Posty: 44
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Tomeczek90 » 14 marca 2016, 15:47

jajacek pisze:Mnie ten silnik wyleczył z miłości do diesli.

Mnie chyba też powoli zaczyna leczyć :? ale dam mu jeszcze jedną szansę.
jajacek pisze:Co by nie robić jest woniej, głośniej i drożej od r6 bifuel w automacie 8-)

Masz na myśli B6304 z gazem? :)
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T
1980 Zastava 1100p

jajacek
Posty: 306
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: jajacek » 15 marca 2016, 00:18

:D :twisted: :D
Tak. Mam toto w 960-kach i sobie chwalę
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.

Tomeczek90
Posty: 44
Rejestracja: 26 września 2015, 13:04

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: Tomeczek90 » 15 marca 2016, 19:37

Dużo nieciekawych opinii o tym silniku słyszałem, ale mnie kusi :roll: , zobaczyły jak to się dalej potoczy z "djezełem"... :P
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T
1980 Zastava 1100p

jajacek
Posty: 306
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: jajacek » 15 marca 2016, 23:57

R6 lubi olej-zeżreć :( , ale jak ja go nie zamęczyłem w sedanie przez dwa lata :twisted: i poprzedni właściciel kombi przez trzy :x , to nie może być kiepski silnik. Drogo jest..... :evil:
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.

swital
Posty: 362
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

Postautor: swital » 30 grudnia 2016, 02:27

Nareszcie udało mi się zamontować IC do 245. Wleciał intercooler z E39 530d i w sumie pasuje jakby miał tu być od początku :D Miałbyć z E60/61 535d, ale to 4 stówki trzeba wyłożyć.
Jeszcze całość nie jest poskładana bo czekam na węże silikonowe. Wyjścia IC mają 60mm średnicy i niestety jest dość ciasno robiąc cały dolot na takiej średnicy, ale jakoś to poupycham.
Z turbo wychodzę kolanem 180st fi45mm w dół, kolano 90st fi45mm, kawałek prostej rury alu fi45mm i dopiero na samym IC redukcja 45-60mm, wyjście z IC już po całości fi60mm i na końcu redukcja 60-78mm, bo zmieniam kolektor dolotowy na ten od zwykłego D24.
Gdybym nie miał klimatyzacji to pięknie pasuje IC z TICa i nie ma żadnego problemu z dolotem, ale nie chce rezygnować z klimy.
Przy okazji wymieniłem badziewne mbc typu bleed (na trójniku) na pressure ProPrefekta i jest odczuwalna duża zmiana na plus.
Przymierzam się też do wywalenia wiatraka i założenia elektrycznego wentylatora.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość