D24TIC - polepszenie osiągów

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rafies »

Jeżeli ktoś ma jakieś konkrety to chętnie przeczytam, o ile "ostrzejszy" jest wałek od D24 do T / TIC
0 x
Awatar użytkownika
DarthVader
Posty: 197
Rejestracja: 21 października 2014, 12:26
Lokalizacja: GA

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: DarthVader »

Rafies pisze:Jeżeli ktoś ma jakieś konkrety to chętnie przeczytam, o ile "ostrzejszy" jest wałek od D24 do T / TIC


O ile się orientuję wałek od wolnossącego daje dłuższe czasy otwarcia zaworów, co za tym idzie więcej powietrza w cyl i jego lepsze wymieszanie z paliwem....
0 x
760 GLE D24T
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rafies »

No tak, to jest zasada działania, chodzi mi tutaj raczej o jakieś porównanie, czy wrzucenie wałka od wolnossącego do turbo to będzie poprawa serii coś w rodzaju dlaczego volvo samo tego nie wymyśliło?
Czy raczej już duża ingerencja w charakterystykę pracy silnika, ostre wałki będą nierówno pracować w niskich obrotach i kręcić się ładnie wysoko, ale w dieselu to kompletnie niepraktyczne.
0 x
David
Posty: 170
Rejestracja: 01 lutego 2015, 17:42

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: David »

Rafies pisze:ostre wałki będą nierówno pracować w niskich obrotach

Hmm, a w czym przeszkadza w dieslu nadmiar powietrza? Przecież nawet nie masz przepustnicy
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rafies »

Moje pytanie tyczy się raczej użytkowania na dłuższą mete takiego wałka, jak dużo różnią się między sobą i czy nie skróci on nam przypadkiem żywotności silnika
Większy wznios zaworów pozwoli na przepływ większej ilości mieszanki paliwowo-powietrznej. Należy jednak pamiętać, że ogranicza nas denko tłoka, którego zawór dotykać nie powinien. Zwiększenie skoku zaworu wiąże się także ze zwiększeniem jego przyspieszenia, z jakim się porusza. Zawór musi w końcu pokonać dłuższą drogę, ale w takim samym czasie bądź nawet krótszym (zależnie od charakterystyki krzywki). Większe przyspieszenia powodują większe siły bezwładności. Zawór nie będzie już osiadał na gnieździe tak łagodnie, co może prowadzić do wybijania się przylgni zaworowych w gnieździe i na zaworze, a nawet urywania się grzybków zaworowych w skrajnych przypadkach.

Nie można też przesadzić z czasem otwarcia zaworów. Wszystkie wałki rozrządu, które mają na celu podnieść moc silnika, charakteryzują się tym, że powodują szersze otwieranie się zaworu, na dłużej i szybciej. W języku potocznym mówi się wtedy o „ostrych wałkach”.

Jakie są w takim razie następstwa dłuższego otwarcia zaworów? Na pewno zwiększone zużycie paliwa. Jako że procesy otwierania i zamykania się zaworów nakładają się na siebie, świeża mieszanka paliwowo-powietrzna wypycha spaliny z cylindra. Poprawia to dynamikę silnika w górnym zakresie obrotów, ale duża ilość mieszanki nie jest spalana, co wpływa na czystość spalin. Im „ostrzejszy” wałek rozrządu, tym samochód gorzej pracuje na wolnych obrotach. Można zapomnieć o elastyczności. Silnik doskonale sprawuje się w górnych partiach obrotów, a te przecież są używane w samochodach przeznaczonych do sportu. Po mieście w końcu nie jeździ się przez cały czas powyżej 4-5 tys. obr/min.

Szybszy i dłuższy czas otwarcia zaworu skraca czas styku zaworu z gniazdem. Okres, w którym zawór oddaje ciepło. Skracając czas oddawania ciepła przez grzybek do gniazda, podnosi temperaturę zaworu, a to może skutkować ich nadpaleniem i tym samym nieszczelnością.
0 x
jajacek
Posty: 307
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jajacek »

tak, tylko ja mam cały czas na myśli oryginalnego wolnossącego lt-a wyjętego z lt-a i dostosowanego do volvo 700/900. a ten raczej słabego dołu nie miał i jeszcze dostał turbo, które pod maską już było. trzeba by było spojrzeć choćby na wykresy przebiegu momentu obrotowego w vw i volvo. to już trochę powie.
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rafies »

Czyli w lt będzie inny wałek niż w podstawowym d24 w volvo?
Nie mogą jakoś nigdzie znaleźć parametrów km / nm VW LT
0 x
barrtek
Posty: 119
Rejestracja: 11 października 2014, 21:20
Lokalizacja: Wiązowna

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: barrtek »

Wg wiki parametry wolnossaka z lt są zbliżone do tego z volvo:
http://da.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_LT
0 x
jajacek
Posty: 307
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jajacek »

bardzo zbliżone. moce niższe, ale to wartości potrzebne przy prędkości max.. momenty podobne, obroty też. wychodzi, że ważny jest stan silnika, jego montaż i regulacja. a kumpel na tych silnikach się zna.
co nie znaczy, że wałków może być parę rodzajów.
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
Norbi
Posty: 90
Rejestracja: 04 października 2014, 22:48

Re: D24TIC - polepszenie osiągów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Norbi »

zacznę od tego że ..praktyka jebiot teoriu
przede wszystkim nie włożysz wałka od głowicy płytkowej (wolnossącej) do hydraulicznej(turbo) bo są przesunięte krzywki o 2mm więc reszta wywodów i pierdół teoretycznych tu się kończy......nawet jeśli to spasujesz na stopkach to kółko rozrządu obciera o głowicę. wiem bo to przerabiałem osobiście
przepis prosty 1.1bara większa dawka i lata jak mój 760 (jakieś 140KM)
0 x
ODPOWIEDZ