O tym grzybie masz obszerny temat na D24T.com co z nim zrobić.
A ja mam pytanie o czujnik. Od czego jest czujnik temperatury przy termostacie? Byłem ciągle przekonany że jest on od wskaźnika na desce, gdyż telepał mi się wskaźnik i niekiedy opadał na zero, i pomagało poruszanie kablami przy czujniku. Wczoraj definitywnie wskaźnik opadł i ruszanie kablami nic nie dało. Postanowiłem podłączyć zewnętrzny wskaźnik temperatury. Wykręciłem czujnik z obudowy termostatu, wkręciłem drugi od tamtego wskaźnika, wszystko ładnie podpiąłem, odpalam auto, grzeje - oba wskaźniki ida w górę, oryginalny na desce i ten przeze mnie dołożony Od czego jest więc ten czujnik na obudowie termostatu że dalej mam wskazania na desce, i dalej auto "wie" kiedy jest ciepłe i ma nie grzać świec??
D24TIC - polepszenie osiągów
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 września 2015, 13:04
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Z tego co wiem, to czujnik grzania świec jest gdzies od strony ściany grodziowej, pod kółkiem napędzającym pompę wtryskową. Czujnik temperatury silnika jest na głowicy obok górnego króćca, do którego wchodzi wąż z chłodnicy, na termostacie nie ma żadnego czujnika (?).David pisze: Od czego jest więc ten czujnik na obudowie termostatu że dalej mam wskazania na desce, i dalej auto "wie" kiedy jest ciepłe i ma nie grzać świec??
O tak to wygląda:
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
1980 Zastava 1100p
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Z przodu głowicy przy 1 cyl. lekko schowany za łapą pompy wspomagania jest czujnik temp. na zegary.
Z tyłu głowicy, od ściany grodziowej jest czujnik temp. dla przekaźnika świec żarowych.
Czujnik na dole bloku, obok termostatu to czujnik ciśnienia oleju.
Z tyłu głowicy, od ściany grodziowej jest czujnik temp. dla przekaźnika świec żarowych.
Czujnik na dole bloku, obok termostatu to czujnik ciśnienia oleju.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Żeby nie było że wymyślam. W tym miejscu był taki 2-pinowy czujnik, ten co jest teraz jest od zegara który podłączyłem.
- Załączniki
-
- cz2.jpg (163.49 KiB) Przejrzano 7352 razy
-
- cz1.jpg (176.45 KiB) Przejrzano 7352 razy
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 września 2015, 13:04
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Dziwne, aż muszę zobaczyć jak to u mnie wygląda. A czujnik w okolicy pierwszego cylindra (jak na zdjęciu wyżej) jest? Tak pozatym, to termostat jest niżej, tam gdzie wychodzi dolny wąż chłodnicy.
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
1980 Zastava 1100p
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
No właśnie widziałem na schemacie, nieźle bym się zdziwił przy wymianie, a niedługo się za niego też zabieram Tak, jest jeszcze jeden czujnik w okolicach 1 cylindra tak między alternatorem a chyba wspomaganiem??albo klimą.Tomeczek90 pisze:Dziwne, aż muszę zobaczyć jak to u mnie wygląda. A czujnik w okolicy pierwszego cylindra (jak na zdjęciu wyżej) jest? Tak pozatym, to termostat jest niżej, tam gdzie wychodzi dolny wąż chłodnicy.
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 września 2015, 13:04
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Od góry jest alternator, niżej wspomaganie, na dole kompresor klimy. Nie mam pojęcia co to jest za czujnik u Ciebie może ktoś sam dorobił?David pisze: Tak, jest jeszcze jeden czujnik w okolicach 1 cylindra tak między alternatorem a chyba wspomaganiem??albo klimą.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
1980 Zastava 1100p
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
Wykręciłem stamtąd włącznik wentylatora - http://www.draken.com.pl/volvo/czujniki ... 0st-c.html, przy wisko?
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
W 200 jest inaczej:Tomeczek90 pisze:Od góry jest alternator, niżej wspomaganie, na dole kompresor klimy.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- alternator po prawej stronie (pasażera)
- wspomaganie po lewej na górze
- klima po lewej na dole
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 26 września 2015, 13:04
Re: D24TIC - polepszenie osiągów
No no, ale kolega ma 760, wiec chyba będzie wszystko po jednej stronie.swital pisze:W 200 jest inaczej:Tomeczek90 pisze:Od góry jest alternator, niżej wspomaganie, na dole kompresor klimy.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- alternator po prawej stronie (pasażera)
- wspomaganie po lewej na górze
- klima po lewej na dole
0 x
1990 Volvo 940 (945) GL D24T - ex
1980 Zastava 1100p
1980 Zastava 1100p