David pisze:AFC adjustment:
Very CAREFULLY, pull up on the rubber diaphragm and it will slide up. Look at how the shaft that the diaphragm is connected to is tapered towards the bottom. I refer to it as being cylindrical, but slightly off center. It has a "deep side" and a "shallow side". You want to position it so that the pin rides on the deep side of the shaft. While your in there, remove the plastic washer than the diaphram bottoms out on. Its white plastic and sitting on top of the star wheel (which looks like a gear). Shave around .100 off it. If you look at the wear mark on shaft where the pin has been riding, you will see that it doesn't travel all the way down to the deepest point. Shaving the washer down will alow it to get to the deepest point. Next, crank the star wheel down at least a turn or turn and a half. This will reduce the tension on the diaphram and reduce the amount of boost it takes to push it down. This helps increase low boost fueling, but will increase smoke. You can adjust this with the screw and jamb nut on top of the housing. Bottoming it out will give the most fuel with no boost to start with, and more fuel from there as boost increases.
Ktoś wie dokładnie o co w tym chodzi, może dysponuje zdjęciami gdzie widać co tam wszystko trzeba przekręcić?
Mój się teraz tak odpycha, doładowanie w peaku 1bar, trzyma 0.95.
https://www.youtube.com/watch?v=DeMUnV33Jks
Jako, że sam posiadam D24T, lubię stare diesle i ich " dosyć łatwe" modyfikacje to trochę tematów w tym właśnie kierunku przestudiowałem, lecz z praktyką póki co u mnie wszystko stoi w miejscu (silnik nie jest w najlepszym stanie
). Z większości tekstów rozumiem co drugie/trzecie słowo (jak i w tym przypadku) więc łatwo nie jest, ale te podstawowe modyfikacje mniejwięcej wiem już jak wykonać - głównie dzięki zdjęciom.
W tym przypadku chodzi raczej o tzw."fuel pin" czyli coś co odpowiada za stosunek ciśnienia paliwa do jego ilości (chyba jakoś tak). Tutaj:
KLIK masz kilka zdjęć i opis po ang. jak to wygląda i przykładowe, customowe "szpilki". Wyczytałem, że na początek można spróbować wyciągnąć tą "szpile" i ją obrócić o 180 stopni. Powinno to jakiś zauważalny efekt dać, jak będzie mało to można próbować jeszcze bardziej zeszlifować to wcięcie, a jak to będzie za mało, to kombinować bardziej "wygryzione"
, tylko koniecznie ze stali nierdzewnej! Na d24t.com ktoś napisał, że w ogóle pozbył się tego elementu i nie ma żadnych negatywnych odczuć, a nawet przeciwnie.
Tutaj
KLIK masz jeszcze drobną modyfikację pompy, która daje większą dawkę paliwa i możliwość osiągnięcia wyższych obrotów.
Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem i nic nie namieszałem.