Strona 1 z 3

760 - SWAP z automata na manual.

: 15 lutego 2018, 13:21
autor: re5pect
Cześć,
jak niektórzy słyszeli mam problemy ze swoją skrzynią. Poważnie rozważam swapa na manuala.

Teraz tak. Osobiście nie mam pojęcia jak się do tego zabrać i jakie byłyby koszty. Czy ktoś z doświadczeniem w tych sprawach podpowie co najlepiej zrobić? M90 czy M46? A może jakaś skrzynia z BMW?

Mamy tu kogoś kto ogarnąłby takiego swapa od A do Z?

Wszelkie konkretne podpowiedzi/sugestie/propozycje mile widziane.

W internetach znalazłem taki adapter: http://www.abc-clutch.com/portfolio/vol ... dapter-kit
Nie znam ceny u producenta, w DE można kupić ten zestaw za 1500Euro - zdecydowanie za dużo :)

Re: 760 - SWAP z automata na manual.

: 15 lutego 2018, 16:35
autor: V945turbo
Koszty po krótce....
M90
-1000-1500zł za kpl skrzynia, wał wysprzęglik
- 700-1000 zł sprzęgło jednomas + przerobiony docisk + tarcza + pilot
robocizna...??? do tego geje pedały jakieś uchwyty.

Osobiście bym szedł w N47 z BMW , 6 biegów, tanie graty.

Re: 760 - SWAP z automata na manual.

: 16 lutego 2018, 09:36
autor: xjtdi
Tak jak pisze V945turbo, swap na M90 to spore koszty bo potrzebujesz:
- kompletna skrzynia (w wersji do redblocka, od diesla i whitebloka z 960 nie podejdą bo jest inny kielich) do tego wysprzeglik, łapa, poduszka, podpora tylna skrzyni;
- wał napędowy;
- wybierak od M90 bo jest zupełnie inny niż od M46 lub M47;
- no i największy dylemat, dwumasa+sprzegło lub jednomas+ docisk od M47 + tarcza od diesla z M90 + adapter żeby przedłużyć za krótki wałek sprzęgłowy+ delikatne podtoczenie docisku (1-2mm od środka) bo tarcz nie wchodzi...
Jak ma być budżetowo i na zasadzie p&p to raczej M46 bo podobno jest mocniejsza od M47 niestety czasem sypie się overdriwe. W tym wariancie też klamotów potrzebujesz całkiem sporo:
- koło zamachowe odpowiednie do twojej wersji LH-jetronica; jak masz LH2.2 to podejdzie każde bo czujnik jest w aparacie zapłonowym jak masz LH2.4 to zamach z 58 otworami bo zawsze może Ci się trafić od Reginy, wygląda podobnie tylko ma 40 otworów i nie bardzo chce działać z LH-jetronikiem...
- sprzęgło kompletne;
- skrzynia z łapą wyciskową, można iść w wersję na linkę, mniej klamotów a działa całkiem spoko, w jednej 740 tak mam i jest ok;
- odpowiedni wał bo jak pewnie wiesz do każdej ze skrzyń manualnych był innej długości;
- wybierak.
Skrzynia z BMW to ciekawy temat, rzeźbienia jest najwięcej i jest jedno ale - przydał by się szybki most do niej bo co z tego, że masz 6 biegów jak finalne przełożenie na6 jest na niej takie same jak na 5 biegu w skrzyni volvoskiej... {edit jeśli dobrze znalazłem to na 6 jest nawet odrobinę wolniej niż na 5 volvoskiej bo w BMW masz 0,85:1 a w volvo 0,81 lub 0,70:1}
W BMW tylny dyfer przy tej skrzyni miał 2,93 lub 3,07 Ty w swoim aucie masz pewnie 3,73 czyli żeby dało się jechać na trasie to jeszcze wymianę mostu musisz doliczyć.

Re: 760 - SWAP z automata na manual.

: 16 lutego 2018, 11:04
autor: re5pect
Dzięki panowie za odpowiedź.

No mam dylemat. W przyszłym tygodniu próbuję ratować obecną skrzynię, jak się nie uda to może poszukam jakiegoś trupa na dawcę.

Co do mostu - o prędkości autostradowe się nie martwię, na obecnej skrzyni 200km/h to zwykła prędkość przelotowa bez wkręcania się na wysokie obroty.
Chłopaki na hamowni mówili że rozpędzili auto do takiego stopnia że wskazówka prędkości była pionowo w dół (okolice 270km/h?) :? Także skrócenie przełożeń byłoby mocno wskazane :) Z drugiej strony to pewnie kwestia AW, na M90 przełożenia byłyby znacznie korzystniejsze.

Re: 760 - SWAP z automata na manual.

: 16 lutego 2018, 11:15
autor: endriugto
Mam nadzieję że uratujesz skrzynię bo to komfortowe rozwiązanie.
Czekam też na relację z naprawy bo moja też ma problemy z przeciąganiem biegów. Muszę lekko odpuszczać gaz żeby wrzuciła wyższy bieg. Jeżdżę tak od roku i już się przyzwyczaiłem. W sumie dzięki temu reakcja na pedał gazu jest lepsza. Jak chcę przyspieszyć od razu redukuje bieg.

Re: 760 - SWAP z automata na manual.

: 16 lutego 2018, 12:05
autor: V945turbo
Ja bym szukał drugiej skrzyni AW wyjdzie taniej i prościej.

Re: 760 - SWAP z automata na manual.

: 16 lutego 2018, 12:38
autor: ambasador
endriugto pisze:Muszę lekko odpuszczać gaz żeby wrzuciła wyższy bieg.
Miałem tak samo, pomogła regulacja linki
Automat jest super, nie chcę już manuala, ale w naszych pomodzonych autach to najsłabsze ogniwo. Aw podobno kiepsko znosi wyższe moce..

Re: 760 - SWAP z automata na manual.

: 16 lutego 2018, 13:27
autor: endriugto
ambasador pisze:
endriugto pisze:Muszę lekko odpuszczać gaz żeby wrzuciła wyższy bieg.
Miałem tak samo, pomogła regulacja linki
Automat jest super, nie chcę już manuala, ale w naszych pomodzonych autach to najsłabsze ogniwo. Aw podobno kiepsko znosi wyższe moce..
Tylko gdzie zlecić taką regulację? Ewentualnie jak to zrobić???

Re: 760 - SWAP z automata na manual.

: 16 lutego 2018, 14:58
autor: ambasador
Zacznij od sprawdzenia czy linka nie jest
napięta przy przepustnicy, powinna mieć luz.
Zwróć też uwagę czy linka nie wypadła z rowka prowadnicy na przepustnicy.
Poszukaj "regulacja linki tv cable", każdy warsztat robiący coś przy automatach powinien to ogarnąć

Re: 760 - SWAP z automata na manual.

: 16 lutego 2018, 15:58
autor: endriugto
Jak dzwonię po automaciarzach i opisuję sytuację i że chcę zrobić regulację i przegląd to mi tylko makaron nawijają na uszy że to remont trzeba zrobić i to będzie 2, 3 albo 5 tysięcy kosztowało...