Strona 1 z 2

ECU Master

: 15 lutego 2018, 11:16
autor: ambasador
Zakładam nowy wątek dotyczący tego popularnego urządzenia, w którym mam nadzieję, zbierzemy podstawowe info dotyczące jego obsługi...
Na początek pytanie podstawowe:czy ktoś oprócz mnie to posiada?
Czy macie podpięte to pod oryginalne czujniki? Głównie chodzi mi o czujnik temperatury cieczy chlodzącej.

Re: ECU Master

: 15 lutego 2018, 12:03
autor: wujek
na racingforum.pl jest trmat w ktorym masz wszystko opisane plus instrukcje ktora mowi wszystko

ja mam inny stan alone i wszystkie czujniki osobno - oryginalny ecu sluzy do pokazywania predkosci

Re: ECU Master

: 15 lutego 2018, 12:48
autor: ambasador
Dzięki, sprawdzę, nie znałem tego forum...
Pytanie konkretnie o b230ft :
Czy pod det3 trzeba montować dodatkowy czujnik temperatury silnika czy wystarczy wziąć sygnał z oryginalnego?

Re: ECU Master

: 15 lutego 2018, 13:26
autor: wujek
Jak miałem DET3 to dostawiłem dodatkowy czujnik.

http://allegro.pl/adapter-na-waz-wody-2 ... 60114.html

wkręcasz czujniczek i masz zrobione

Re: ECU Master

: 15 lutego 2018, 15:14
autor: zachatąwujta
B230 z DET3 działa tak sobie. Nie masz panowania nad wolnymi obrotami (mogą się dziać dziwne rzeczy),nie masz panowania nad zapłonem (nie wiesz od jakich wartości dodajesz lub ujmujesz).
Musisz dołożyć dodatkowy czujnik temp. cieczy jak wujek Tobie napisał. A dzieje się tak dlatego,że oryginalny czujnik dwupinowy ma dwa termistory a masa jest na jego obudowie. Jak weźmiesz jeden z sygnałów do DET3 to odczyt będzie nieprawidłowy,będzie wbijał tzw. szpilki na ułamki sekundy. Trzeba dołożyć czujnik dwupinowy ale taki gdzie jeden pin to sygnał,drugi to masa. Masa oczywiście z DET3,wspólna dla wszystkich czujników. Odczyt temp. musi być stabilny bo przez jej wartości są realizowane wzbogacenia,dawki itd.
Dalej. Musisz dołożyć jeszcze dwa czujniki,czyli TPS z potencjometrem a nie krańcowy jak jest fabrycznie oraz czujnik IAT. To tak w skrócie.
PS: ten adapter pod czujnik z linku sprawdzi się ale pod jednym warunkiem. Jak będzie wpięty w mały obieg i jak najbliżej głowicy.
Mimo wszystko,lepiej te silniki puszczać na stand alone'ie a nie na śwince.

Re: ECU Master

: 15 lutego 2018, 15:58
autor: ambasador
I właśnie to chciałem usłyszeć!!!
Od kilku tygodni nie mogę dojść ładu z wolnymi obrotami, szczególnie gdy się dobrze nagrzeje
Sprawdzilem i pomierzylem już chyba wszystko, co zwykle jest przyczyną.
Oczywiście nie mam dodatkowego czujnika temperatury...

Re: ECU Master

: 15 lutego 2018, 19:32
autor: wujek
ja na det3 problemu nie mialem z wolnymi

Re: ECU Master

: 15 lutego 2018, 19:46
autor: ambasador
Wujek, miałeś tylko dodatkowy czujnik temperatury cieczy czy coś jeszcze?

Re: ECU Master

: 15 lutego 2018, 20:30
autor: wujek
tps z 850tki i czujnik iat

Re: ECU Master

: 16 lutego 2018, 10:31
autor: ambasador
u mnie wszystkie czujniki oryginał..
żółte tablice psia jego mać ):
chyba trzeba to od początku będzie wystroić
znacie kogoś kto umie to dobrze zrobić w promieniu 200km od Warszawy?