Blokada mostu do Twojego RWD

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
takijedenkuba
Posty: 1663
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: takijedenkuba » 08 marca 2015, 09:43

Średnicy półosi nie mierzyłem, ale na pewno mają 27 zębów.
0 x

Awatar użytkownika
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: Rafies » 08 marca 2015, 10:06

Dokładnie, właśnie to mnie zastanawiało jak wyjąłem blokadę z multilinka, czy w sztywnym moście jest taka sama i półosie są węższe od zwykłych otwartych, teraz widać dokładnie że jest inna pod względem średnicy wejścia.
Ja kierowałem się ceną, 600-800zł to dla mnie duży wydatek, dlatego zdecydowałem się na dorabianie a fartem ciężko coś kupić bo nie chcą robić zdjęć bez dekla.
Odcięcie ciężarka to kwestia szybszego spinania? Testowałeś już? :twisted:
0 x

takijedenkuba
Posty: 1663
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: takijedenkuba » 08 marca 2015, 14:49

Jeszcze nie testowałem.
Generalnie to mechanizm różnicowy w blokadach automatycznych jest zablokowany (półosie są spięte) lub spina gdy jedno koło chce szybciej kręcić się od drugiego, np na mokrym albo na śniegu.
W momencie gdy kosz z mechanizmem obraca się / wiruje podczas jazdy z daną prędkością w tych blokadach chyba około 40km/h ciężarek odchyla siła odśrodkowa i blokada puszcza. W ten czas działa jak normalny otwarty mechanizm różnicowy. Większy ciężarek szybciej się odchyli i rozepnie, lżejszy później - przy większych prędkościach.
Tak to działa? Zgadza się?
Jak się mylę proszę mnie oświecić.
Kuba
0 x

Awatar użytkownika
sambo
Posty: 844
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: sambo » 23 września 2015, 11:19

takijedenkuba pisze:Dzisiaj przekładałem blokadę ALD z sztywnego mostu 940 do mostu serii 200.
Odkupiona od Jurka, pozdrawiam Jurek ;)
Rocznik wybity na koszu mechanizmu 94
Bez skracania półosi, bez frezowania i zabierania tokarzowi czasu.
Jedynie zredukowałem mniej więcej o połowę masę balastu który rozpina blokadę.
Po protu wyjąłem stary kosz z mechanizmem różnicowym mostu szczura i włożyłem z blokadą od 900.
Razem z zębatą odbiorczą (koło talerzowe) i zdawczą (grucha)
Przy okazji zmieniłem przełożenie z 3,73 na 3,54


Kuba, czy wmieniajac zebatke zdawcza musiales odkrecac nakretke z przodu mostu (od str walu)?
Jezeli tak , to jak to zrobiles z parteru, tam jest spory moment (260 Nm ??) i czy to wymaga regulacji czy
dokrecasz na moment i gotowe?

sambo
0 x
Obrazek

takijedenkuba
Posty: 1663
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: takijedenkuba » 23 września 2015, 12:25

Tak trzeba odkręcić tą dużą nakretkę od strony wału. Najlepiej popuścić ją jak półosie są jeszcze nie wyjęte. Odkręcam tą nakretkę kluczem udarowym.
0 x

Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 318
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: Kaban » 23 września 2015, 12:38

I jak sie sprawuje po ucieciu ciezarka o polowe? Czujesz/slyszysz jak rozpina?
0 x
.

takijedenkuba
Posty: 1663
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: takijedenkuba » 23 września 2015, 15:24

Jak blokada jest zapieta to na rondach i ciasnych zakretah piszczy wewnętrzną tylna opona jak jest rozgrzana . To wszystko.
0 x

volvnietybombel
Posty: 268
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: volvnietybombel » 30 września 2015, 21:13

temat zaczęty jeszcze na forum 244 -środek ze sztywnego mostu 700/900 z ald włożone do mostu serii 200
ja nie odkręcałem nakrętki od strony wału
kolejność czynności przy wyjętym już ald (pomijając pierdoły typu podniesienie auta i spuszczenie oleju:
-demontaż kół i hamulców, odkręcenie 4śrób na stronę od blokady półosi, wybicie półosi (nie trzeba ich całkiem wyciągać wystarczy wysunąć ok 20cm
-ściągnąć dekiel, odkręcić kolejne 4 śruby i wyjęcie mechanizmu
-odcięcie blachy osłaniającej śruby i przełożenie zębatki z 200 na blokadę ald
-włożenie całości do mostu (bez odkręcania śruby od str. wału mi weszło )i przykręcenie 4śrub mocujących łożyska
-poskładanie całości (ps dekiel aluminiowy dyferencjału od 900 z czujnikiem też pasuje)

operacja z prawie takim samym pierścieniem na mechanizmach od czujnika prędkości (różnica chyba 1-2 rowki)
jeżeli w 200 jest pierścień o "rzadszej" kratce to trzeba przespawać

czas z kanałem ok 1,5h

zdj (wstępne przymiarki, różne pierścienie montaż):
https://picasaweb.google.com/1003360188 ... directlink

pozdr
0 x

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 1721
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: Mareek » 30 września 2015, 23:03

Dzięki Bombel. U mnie zostało ogarnąć te zębatki bo licznik jest niestabilny :P
0 x

potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: potoczasty » 01 października 2015, 09:25

Ja poszedłem w stawienie licznika z 940, bo nie mogłem dobrać ustawienia na 200. Będę tylko kombinował z cyferblatem żeby był z czcionka taka jak 200 ma.
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości