Blokada mostu do Twojego RWD

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: Rafies » 07 stycznia 2015, 13:34

Zostałem poproszony o założenie tematu więc napiszę mały poradnik ;)

Wiedząc jaka jest dostępność mostów z blokadą i jaka jest ich cena :twisted: zdecydowałem się na modyfikacje własnego :)

W moim przypadku zająłem się modyfikacją popularnego w serii 700 mostu o numerze 1031 czyli zwykły otwarty.
Jako dawca blokady posłużył most z 960 mk1 o numerze 1045 czyli Eaton G80 (ALD - Automatic Locking Differential)
Najprostszymi słowami zrobiłem z mostu 1031 most 1041.

Most 1045 to most od multilinka, więc półosie mają inny rozmiar (26 ząbków i 28mm średnicy), most 1031 ze sztywnego zawieszenia ma 27 ząbków i 30mm średnicy) więc dopasowujemy większe do mniejszych :)

Tokarz toczy nam półosie z 1031 na wzór 1045, z jednej strony trzeba sobie zeszlifować kilka mm z długości półosi żeby po skręceniu nie wywierała nacisku na łożysko i na tym kończy się cała modyfikacja, pozostaje nam założyć wszystko do kupy zalać rzadkim olejem (według instrukcji Volvo dla ALD 75W90, 80W90) i cieszyć się blokadą mostu w swoim RWD.

Bardzo możliwe że taką modyfikacje można wykonać również w serii 200, w serii 900 jestem pewien bo to te same mosty co w 700.
Koszta w dużej mierze zależą od tego za ile uda nam się kupić most z blokadą, w moim przypadku było to 100zł za most i 200zł dla tokarza.

Dawca:
Obrazek

Obrazek

Otwarty dyferencjał z 1031:
Obrazek

Obrazek

Koło zębate z naszym przełożeniem:
Obrazek

Pusty most 1031:
Obrazek

Jak widać blokada pasuje:
Obrazek

Obrazek

Różnica półosi 1045 - 1031:
Obrazek

Sama blokada po rozebraniu, wyczyszczeniu i złożeniu:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Półosie po stoczeniu z 1031 na 1045:
Obrazek

Obrazek

Po toczeniu pasują już do blokady, trzeba jedynie zeszlifować kilka mm z długości jednej (wydaje mi się że z prawej strony na tym zdjęciu):
Obrazek

Na blokadę przykręcamy koło zębate z naszym przełożeniem, zakładamy łożyska i pierścień czujnika prędkości, skręcamy całość zalewamy olejem i most jest gotowy do jazdy:
Obrazek

Obrazek

Z doświadczenia powiem że spina jak cholera, po uślizgu około pół obrotu koła spina już na sztywno oba.
Myślę że jest to w miarę zrozumiale napisane, dla mnie głównym powodem była cena, bo za most 1041 trzeba zapłacić kilkaset złotych.
0 x

Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 318
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: Kaban » 08 stycznia 2015, 01:05

Cacy! :) :)

Pytanie: czy tokarz aby nie osłabił półoski robiąc nowe frezy? Dziś oglądałem dyfer z 960 mk2 o numerze 1055. Nie pozwolił mi sprzedawca na zajrzenie do środka...
0 x
.

jajacek
Posty: 306
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: jajacek » 08 stycznia 2015, 01:18

och, dziadzie.... :evil: szukałem czegoś takiego!!!!! a na półce leży ald z 940. można było się zamienić. mniej roboty i obaj zadowoleni. 8-) a tak znowu d@pa
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.

Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 318
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: Kaban » 08 stycznia 2015, 01:38

jajacek pisze:och, dziadzie.... :evil: szukałem czegoś takiego!!!!! a na półce leży ald z 940. można było się zamienić. mniej roboty i obaj zadowoleni. 8-) a tak znowu d@pa



Ale jak to leży...... NIE ROZUMIEM CZEMU LEŻY :D
0 x
.

Awatar użytkownika
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: Rafies » 08 stycznia 2015, 11:35

Kaban pisze:Pytanie: czy tokarz aby nie osłabił półoski robiąc nowe frezy? Dziś oglądałem dyfer z 960 mk2 o numerze 1055. Nie pozwolił mi sprzedawca na zajrzenie do środka...

Zaraz stuknie rok jak to jest złożone i żadnego osłabienia jeszcze nie odczułem, nic się nie ukręciło i ciągle spina.
To na dobrą sprawę nie wiesz co tam jest, 1055 wydaje mi się że będzie otwarty, więc w ciemno nie kupuj, blokady będą w 1045 i 1065 (zawsze warto jednak dla pewności zajrzeć do środka) ale nie wiem czy są takie same.
0 x

jajacek
Posty: 306
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: jajacek » 08 stycznia 2015, 23:34

a może jeszcze będzie jakaś 940?
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.

jajacek
Posty: 306
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: jajacek » 08 lutego 2015, 20:52

dzięki twoim informacjom zainteresowałem się co mam w 960. mam: p 9140957, t 100331, 1045. przełożenie 1:3,73.
wychodzi na to, że mam ald. :D ........jest taka nadzieja, bo śruby nie mają uszkodzeń
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.

Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 568
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: kemizo » 08 lutego 2015, 21:08

Też mam w Paździochu ald i trzeba je zmodyfikować bo strasznie późno się zapina. Można odciąć kawałek odważnika i wtedy powinno zbierać wcześniej, bo tak to faktycznie trzeba się zakopać żeby zapiąć.
0 x

Awatar użytkownika
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: Rafies » 08 lutego 2015, 21:23

Ja zalałem blokadę rzadkim olejem i zapina bardzo dobrze, całego obrotu koło nie zrobi
0 x

Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 568
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Blokada mostu do Twojego RWD

Postautor: kemizo » 08 lutego 2015, 21:28

Jakim?
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości