B230F- dokłożenie turbo

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
manieczek
Posty: 20
Rejestracja: 25 września 2016, 11:34

B230F- dokłożenie turbo

Postautor: manieczek » 17 października 2017, 23:03

Hej,

Turbił ktoś tutaj b230F? Kupiłem 244 z takim motorem(takiego gruza z Lublina :P) i będę realizował taki plan. Mam głowicę z numerkiem 405, podobno dobra tylko nie wiem czy podobnie jak 531 jest odprężająca...może ktoś coś słyszał, wiel?
Plan generalnie prosty, jasny i klarowny:) Jestem otwarty na wszelkie sugestie.
0 x

Plati
Posty: 188
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: B230F- dokłożenie turbo

Postautor: Plati » 17 października 2017, 23:13

405 to powiedzmy odpowiednik 531 dla serii 200. Głównie chodzi o montaż kopułki itd. A co do samego uturbiania B230f - sam się nad tym zastanawiałem. Z tego co znalazłem to generalnie można to zrobić ale w sumie tylko na soft turbo. Większe doładowania po prostu zabiją silnik. No chyba że wymienisz tłoki, korby i zrobisz natrysk oleju na denka tłoków to spoko. Ale w takim przypadku chyba lepiej po prostu kupić fk/ft
0 x

manieczek
Posty: 20
Rejestracja: 25 września 2016, 11:34

Re: B230F- dokłożenie turbo

Postautor: manieczek » 17 października 2017, 23:20

Ft nie mało natrysku i bez problemu zniesie 1b:) Na początek myślę o max 0,5 bara...jak 405 jest odprężająca po średniówce silnika spokojnie te 200 kucy by było- na jak długo? Jakie to ma znaczenie, amerykańce tak robią...ale jestem ciekawy doświadczeń z PL.
Fk na czipsach miałem w 940 i ponad 200 kuca wypluło. Oczywiście pewnie fk kiedyś wleci...ale na tą chwilę trochę nudno jeździć 115 konnym redblockiem, a taki mod można zrobić generalnie łatwo, szybko, prosto.
0 x

MiKi:)
Posty: 160
Rejestracja: 19 marca 2017, 19:18

Re: B230F- dokłożenie turbo

Postautor: MiKi:) » 17 października 2017, 23:21

takijedenkuba uturbiał B230F i skończyło się z tego co pamiętam tym że korba wyszła bokiem
Tylko tam było duże doładowanie, chyba 1bar?
Poczytaj temat na VF o Yankeesie ;)
0 x

swital
Posty: 390
Rejestracja: 02 października 2014, 19:27
Lokalizacja: Płock

Re: B230F- dokłożenie turbo

Postautor: swital » 17 października 2017, 23:31

Mając dawcę ft/fk jest to łatwe, szybkie i proste. Poza gratami trzeba przerobić wiązkę przepływomierza i zbiorniczka spryskiwaczy. Z gratów: kolektor, turbo, podstawka filtra oleju, ecu, puszka filtra powietrza, cały dolot z ic, wtryski. Wywiercić spływ oleju i zasilanie oleju do turbo. To tak z grubsza, jak nie pałujesz to można dmuchać 0,7-0,8 bara i będzie to jeździć. Kubie korba wyszła po upalaniu na torze.
0 x
2x 480,744 USA Turbo,744 USA,850 T-5R,245 USA D24T+IC+, 945, 2x 440, 855 eR, V70 heico

Plati
Posty: 188
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: B230F- dokłożenie turbo

Postautor: Plati » 17 października 2017, 23:39

FT jest bez natrysku oleju? :O
0 x

manieczek
Posty: 20
Rejestracja: 25 września 2016, 11:34

Re: B230F- dokłożenie turbo

Postautor: manieczek » 17 października 2017, 23:43

Tak
0 x

takijedenkuba
Posty: 1668
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa

Re: B230F- dokłożenie turbo

Postautor: takijedenkuba » 18 października 2017, 00:04

MiKi:) pisze:takijedenkuba uturbiał B230F i skończyło się z tego co pamiętam tym że korba wyszła bokiem
Tylko tam było duże doładowanie, chyba 1bar?
Poczytaj temat na VF o Yankeesie ;)


Drugi raz bym tego nie zrobił
0 x

re5pect
Posty: 445
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: B230F- dokłożenie turbo

Postautor: re5pect » 18 października 2017, 00:05

b230ft miało natrysk na denka tłoków, ale dopiero od 1995r (lub od końca 1994, różnie źródła mówią).

Co do tematu uturbiania b230f - tak jak pisał Swital, dużo pracy i dużo kombinowania. Ponadto na cienkich korbach z ft nie dmuchałbym więcej niż 0,7bar, a wiadomo że każda modyfikacja ciągnie za sobą kilka kolejnych = na doładowaniu 0,7 to się nie skończy = i tak skończy się wymianą na ft/fk do tego na niepotrzebnie straconych nerwach i pieniądzach.

Czasem bywały na sprzedaż zgnite gruzy ft/fk za 3000zł - prędzej czegoś takiego bym szukał :)
0 x

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 861
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: B230F- dokłożenie turbo

Postautor: wujek » 18 października 2017, 00:22

Dobrze gadają, nie ładuj się w półśrodki, bo efekt będzie mizerny a nakłady finansowe jak zwykle większe niż zakładane.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość