Strona 1 z 2

B230F- dokłożenie turbo

: 17 października 2017, 23:03
autor: manieczek
Hej,

Turbił ktoś tutaj b230F? Kupiłem 244 z takim motorem(takiego gruza z Lublina :P) i będę realizował taki plan. Mam głowicę z numerkiem 405, podobno dobra tylko nie wiem czy podobnie jak 531 jest odprężająca...może ktoś coś słyszał, wiel?
Plan generalnie prosty, jasny i klarowny:) Jestem otwarty na wszelkie sugestie.

Re: B230F- dokłożenie turbo

: 17 października 2017, 23:13
autor: Plati
405 to powiedzmy odpowiednik 531 dla serii 200. Głównie chodzi o montaż kopułki itd. A co do samego uturbiania B230f - sam się nad tym zastanawiałem. Z tego co znalazłem to generalnie można to zrobić ale w sumie tylko na soft turbo. Większe doładowania po prostu zabiją silnik. No chyba że wymienisz tłoki, korby i zrobisz natrysk oleju na denka tłoków to spoko. Ale w takim przypadku chyba lepiej po prostu kupić fk/ft

Re: B230F- dokłożenie turbo

: 17 października 2017, 23:20
autor: manieczek
Ft nie mało natrysku i bez problemu zniesie 1b:) Na początek myślę o max 0,5 bara...jak 405 jest odprężająca po średniówce silnika spokojnie te 200 kucy by było- na jak długo? Jakie to ma znaczenie, amerykańce tak robią...ale jestem ciekawy doświadczeń z PL.
Fk na czipsach miałem w 940 i ponad 200 kuca wypluło. Oczywiście pewnie fk kiedyś wleci...ale na tą chwilę trochę nudno jeździć 115 konnym redblockiem, a taki mod można zrobić generalnie łatwo, szybko, prosto.

Re: B230F- dokłożenie turbo

: 17 października 2017, 23:21
autor: MiKi:)
takijedenkuba uturbiał B230F i skończyło się z tego co pamiętam tym że korba wyszła bokiem
Tylko tam było duże doładowanie, chyba 1bar?
Poczytaj temat na VF o Yankeesie ;)

Re: B230F- dokłożenie turbo

: 17 października 2017, 23:31
autor: swital
Mając dawcę ft/fk jest to łatwe, szybkie i proste. Poza gratami trzeba przerobić wiązkę przepływomierza i zbiorniczka spryskiwaczy. Z gratów: kolektor, turbo, podstawka filtra oleju, ecu, puszka filtra powietrza, cały dolot z ic, wtryski. Wywiercić spływ oleju i zasilanie oleju do turbo. To tak z grubsza, jak nie pałujesz to można dmuchać 0,7-0,8 bara i będzie to jeździć. Kubie korba wyszła po upalaniu na torze.

Re: B230F- dokłożenie turbo

: 17 października 2017, 23:39
autor: Plati
FT jest bez natrysku oleju? :O

Re: B230F- dokłożenie turbo

: 17 października 2017, 23:43
autor: manieczek
Tak

Re: B230F- dokłożenie turbo

: 18 października 2017, 00:04
autor: takijedenkuba
MiKi:) pisze:takijedenkuba uturbiał B230F i skończyło się z tego co pamiętam tym że korba wyszła bokiem
Tylko tam było duże doładowanie, chyba 1bar?
Poczytaj temat na VF o Yankeesie ;)
Drugi raz bym tego nie zrobił

Re: B230F- dokłożenie turbo

: 18 października 2017, 00:05
autor: re5pect
b230ft miało natrysk na denka tłoków, ale dopiero od 1995r (lub od końca 1994, różnie źródła mówią).

Co do tematu uturbiania b230f - tak jak pisał Swital, dużo pracy i dużo kombinowania. Ponadto na cienkich korbach z ft nie dmuchałbym więcej niż 0,7bar, a wiadomo że każda modyfikacja ciągnie za sobą kilka kolejnych = na doładowaniu 0,7 to się nie skończy = i tak skończy się wymianą na ft/fk do tego na niepotrzebnie straconych nerwach i pieniądzach.

Czasem bywały na sprzedaż zgnite gruzy ft/fk za 3000zł - prędzej czegoś takiego bym szukał :)

Re: B230F- dokłożenie turbo

: 18 października 2017, 00:22
autor: wujek
Dobrze gadają, nie ładuj się w półśrodki, bo efekt będzie mizerny a nakłady finansowe jak zwykle większe niż zakładane.