Strona 1 z 2
TURBO PLUS KIT
: 03 października 2017, 20:01
autor: sambo
Chciałem sprawdzić jak sprawuje się słynny VOLVO TURBO PLUS.
Kupiłem wygrzebany na szrocie zestaw i zamontowałem do 945 B230FK.
Teoretycznie powinno pojawić się zamiast fabrycznych 135 az 170KM
Pierwsza jazda próbna i jest naprawdę nieźle! Pojawia się 0.65 - 0.70 bar, ale....
tylko dwa - trzy razy. Przy ponownej probie przyspieszania mam znowu 0.3 bar.
Zjeżdżam na parking, wyjmuje i wkładam bezpiecznik turbo plusa, ruszam natychmiast dalej i ...
znowu pojawia się "zabójcze" 0.7 bar by po kilku próbach przyspieszenia znowu powrócić do 0.3.
Z tego co jest napisane w instrukcji to sterownik ma opcje boost cut off ale przy .95bar.
Wartości nadciśnienia mierzone za IC.
Ktos z Was ma jakieś doświadczenia z tym wynalazkiem?
Czy mam to wyciepnąć na haś i zamontować MBC
sambo
Re: TURBO PLUS KIT
: 03 października 2017, 21:01
autor: grzesiekosmos
jak to wygląda ?
Re: TURBO PLUS KIT
: 03 października 2017, 21:07
autor: sambo
Re: TURBO PLUS KIT
: 03 października 2017, 23:59
autor: volvnietybombel
fajny gadżet ale po co tyle komplikacji
zamontuj MBC, przynajmniej świadomie będziesz nad tym panował
Re: TURBO PLUS KIT
: 04 października 2017, 01:54
autor: fonderal
Od mniej więcej miesiąca wisi taki na
olx, może ktoś też miał z nim pod górkę i założył mbc
Re: TURBO PLUS KIT
: 04 października 2017, 10:21
autor: nckpol
z tego co się orientuje to jest oparte na EBC - a chyba wszyscy wiemy jaka przypadłość dopada wszystkie elektryczne komponenty Volvo po iluś tam latach... Ja bym rozebrał ten sterownik i przejrzał pod kątem zimnych lutów i przy okazji sprawdził też (wyczyścił) ten zawór od ciśnienia doładowania
Re: TURBO PLUS KIT
: 04 października 2017, 11:00
autor: fonderal
nckpol pisze:z tego co się orientuje to jest oparte na EBC
To właśnie jest EBC
Koncepcja przelutowania sterownika jest jak najbardziej słuszna, poza tym po latach padają kondensatory elektrolityczne. Wysychają, wylewają się...
Żeby nie zamienić sterownika w przycisk do papieru lutujemy porządną, uziemioną lutownicą.
Re: TURBO PLUS KIT
: 04 października 2017, 11:20
autor: sambo
wiem, ze MBC jest prostym i skutecznym rozwiązaniem, ale.....
nie jest akceptowane przez niemiecki TÜV i Dekra. Wiem, można przed przeglądem wyjąc i z głowy.
Turbo PLUS kit ma natomiast ABE (certyfikat dopuszczający do ruchu).
Również dlatego, ze to gadżet " z epoki" postanowiłem spróbować go zreanimować.
Sam sterownik jest tak zamknięty (zalany) i jego otwarcie może być jego definitywnym końcem.
Dlatego zostawiam to jako ostatni krok. Postaram się rozebrać zawór lub ewentualnie podmienić na inny.
trzymajcie kciuki. Ślusarz walczy z lutownica
Re: TURBO PLUS KIT
: 04 października 2017, 11:34
autor: re5pect
Jakby taki Pan z TÜV czy Dekra zobaczył wynalazki jeżdżące po Polsce to chyba by umarł
Swoją drogą nie wiedziałem że TurboKit+ miał EBC, fajny bajer. Przy naprawie można coś pomodzić żeby więcej dmuchał
Re: TURBO PLUS KIT
: 04 października 2017, 12:27
autor: fonderal
sambo pisze:Sam sterownik jest tak zamknięty (zalany) i jego otwarcie może być jego definitywnym końcem.
Dlatego zostawiam to jako ostatni krok. Postaram się rozebrać zawór lub ewentualnie podmienić na inny.
A to rzeczywiście trochę kiszka...
Amatorskie odkuwanie żywicy kończy się źle w zasadzie w każdym przypadku. Są spece, którzy potrafią sobie z tym radzić rozpuszczając żywicę czymś, co nie uszkadza elektroniki, ale też odpowiednio się cenią. Tutaj imo nie warto choćby dlatego, że przyczyna może leżeć poza sterownikiem.