Strona 1 z 2

TURBO PLUS KIT

: 03 października 2017, 20:01
autor: sambo
Chciałem sprawdzić jak sprawuje się słynny VOLVO TURBO PLUS.
Kupiłem wygrzebany na szrocie zestaw i zamontowałem do 945 B230FK.
Teoretycznie powinno pojawić się zamiast fabrycznych 135 az 170KM :D
Pierwsza jazda próbna i jest naprawdę nieźle! Pojawia się 0.65 - 0.70 bar, ale....
tylko dwa - trzy razy. Przy ponownej probie przyspieszania mam znowu 0.3 bar.
Zjeżdżam na parking, wyjmuje i wkładam bezpiecznik turbo plusa, ruszam natychmiast dalej i ...
znowu pojawia się "zabójcze" 0.7 bar by po kilku próbach przyspieszenia znowu powrócić do 0.3.

Z tego co jest napisane w instrukcji to sterownik ma opcje boost cut off ale przy .95bar.
Wartości nadciśnienia mierzone za IC.

Ktos z Was ma jakieś doświadczenia z tym wynalazkiem?
Czy mam to wyciepnąć na haś i zamontować MBC :?:

sambo

Re: TURBO PLUS KIT

: 03 października 2017, 21:01
autor: grzesiekosmos
jak to wygląda ?

Re: TURBO PLUS KIT

: 03 października 2017, 21:07
autor: sambo
grzesiekosmos pisze:jak to wygląda ?
jakos tak:
http://dok.b230fk.de/Einbauanleitung_TurboPlus-Kit.pdf

Re: TURBO PLUS KIT

: 03 października 2017, 23:59
autor: volvnietybombel
fajny gadżet ale po co tyle komplikacji :)
zamontuj MBC, przynajmniej świadomie będziesz nad tym panował

Re: TURBO PLUS KIT

: 04 października 2017, 01:54
autor: fonderal
Od mniej więcej miesiąca wisi taki na olx, może ktoś też miał z nim pod górkę i założył mbc :)

Re: TURBO PLUS KIT

: 04 października 2017, 10:21
autor: nckpol
z tego co się orientuje to jest oparte na EBC - a chyba wszyscy wiemy jaka przypadłość dopada wszystkie elektryczne komponenty Volvo po iluś tam latach... Ja bym rozebrał ten sterownik i przejrzał pod kątem zimnych lutów i przy okazji sprawdził też (wyczyścił) ten zawór od ciśnienia doładowania

Re: TURBO PLUS KIT

: 04 października 2017, 11:00
autor: fonderal
nckpol pisze:z tego co się orientuje to jest oparte na EBC
To właśnie jest EBC :)
Koncepcja przelutowania sterownika jest jak najbardziej słuszna, poza tym po latach padają kondensatory elektrolityczne. Wysychają, wylewają się...
Żeby nie zamienić sterownika w przycisk do papieru lutujemy porządną, uziemioną lutownicą.

Re: TURBO PLUS KIT

: 04 października 2017, 11:20
autor: sambo
wiem, ze MBC jest prostym i skutecznym rozwiązaniem, ale.....
nie jest akceptowane przez niemiecki TÜV i Dekra. Wiem, można przed przeglądem wyjąc i z głowy.
Turbo PLUS kit ma natomiast ABE (certyfikat dopuszczający do ruchu).
Również dlatego, ze to gadżet " z epoki" postanowiłem spróbować go zreanimować.

Sam sterownik jest tak zamknięty (zalany) i jego otwarcie może być jego definitywnym końcem.
Dlatego zostawiam to jako ostatni krok. Postaram się rozebrać zawór lub ewentualnie podmienić na inny.

trzymajcie kciuki. Ślusarz walczy z lutownica :)

Re: TURBO PLUS KIT

: 04 października 2017, 11:34
autor: re5pect
Jakby taki Pan z TÜV czy Dekra zobaczył wynalazki jeżdżące po Polsce to chyba by umarł :mrgreen:

Swoją drogą nie wiedziałem że TurboKit+ miał EBC, fajny bajer. Przy naprawie można coś pomodzić żeby więcej dmuchał ;)

Re: TURBO PLUS KIT

: 04 października 2017, 12:27
autor: fonderal
sambo pisze:Sam sterownik jest tak zamknięty (zalany) i jego otwarcie może być jego definitywnym końcem.
Dlatego zostawiam to jako ostatni krok. Postaram się rozebrać zawór lub ewentualnie podmienić na inny.
A to rzeczywiście trochę kiszka...
Amatorskie odkuwanie żywicy kończy się źle w zasadzie w każdym przypadku. Są spece, którzy potrafią sobie z tym radzić rozpuszczając żywicę czymś, co nie uszkadza elektroniki, ale też odpowiednio się cenią. Tutaj imo nie warto choćby dlatego, że przyczyna może leżeć poza sterownikiem.