Strona 1 z 2

Jakie Afr w turbo redblocku

: 19 września 2017, 22:05
autor: nckpol
Panowie, poskładany i odpalony został wreszcie nowy silnik.
B230ET sterowany seryjnym motroniciem - zastrzegam, proszę nie komentować decyzji;)

Całość nieco zmodyfikowana, większe IC, silikony, turbo hybryda, kolektor wydechowy nowszego typu.

Zabieram się za wystrojenie pod to wszystko przepływomierza klapkowego - będę to robił z użyciem AFRa. Chciałbym podpytać tych którzy mają doświadczenia z grzebnietymi redkiblami jakie AFR wypluwają seryjne bądź zawirusowane jetronic'i? Nie chciałbym usmażyć świeżego silnika, nie chciałbym go też niepotrzebnie zalewać.
mile widziane wszelkie doświadczenia - mało u nas na forum takiej wiedzy praktycznej z zakresu podstaw pracy silników spalinowych ;)

PS. Da się w ET modyfikować mieszankę - wymaga to grzebania właśnie w przepływomierzu - uprzedzam tylko gdyby ktoś chciał podważyć zasadność tej dywagacji

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

: 19 września 2017, 22:48
autor: wujek
w podcisnienieniach mam 14,5, przy WOT 11,5-12, wolne na zimno 13,5

ale nie wiem jak to ustawić jedna srubką :)

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

: 19 września 2017, 23:18
autor: nckpol
Dzięki! Ktoś coś jeszcze?

W przepływomierzu klapkowym masz śrubę powietrza, naprężenie sprężyny i możesz też przesuwać "iglicę" zmieniając wartość odczytu

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

: 19 września 2017, 23:58
autor: Sinuspi
wujek pisze:w podcisnienieniach mam 14,5, przy WOT 11,5-12, wolne na zimno 13,5

ale nie wiem jak to ustawić jedna srubką :)
a ile dmuchasz na nowej turbinie?

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

: 20 września 2017, 07:58
autor: wujek
na 14T 1,1 do 1,2 Bara

ta duza jeszcze nie zalozona

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

: 09 października 2017, 21:19
autor: nckpol
No dobra w końcu udało mi się dojść do ładu z dziadem (uszkodził się wiązka silnika podczas remontu i ni hu hu nie można było go wyregulować). Ale jest tak:
Ciepły wolne obroty: ok. 14
WOT: 11-12.3
Jazda w podciśnieniach: ok. 14-14.5

Jakoś to jedzie ;) ale (bo zawsze jest jakieś ale) bez względu na to ile bym dmuchał (czy 0,5b czy 1b) łapię cut offy pierwszy w okolicach 4,5 tys obrotów i kolejne losowo. Takie klasyczne wypadanie zapłonu albo jakby ktoś na sekundę zgasił wszystkie świece. Najpierw myślałem że to wina za mocnego przylewania ale jak ustawiłem AFR już wykluczyłem ten scenariusz. Potem myślałem że ECU tnie przez za duże doładowanie ale na 0.5 jest to samo, mało tego odcięcie nie jest od razu po peaku turbo tylko sporo później.
układ zapłonowy niby ok - ale może potrzebne by jakieś mocniejsze świece? Motronic nie ma w układzie modułu wzmacniania iskry tak jak jetronik może to jest problem?
PS. Rozumiem że święcenie turbo po godzinie pałowania do odcięcia podczas regulacji to nie jest jakaś straszna sprawa?

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

: 12 października 2017, 23:49
autor: wujek
Może stukowy sobie poprawia zapłon :)

Mój świeci po 15 minutach, więc raczej ok...

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

: 13 października 2017, 09:27
autor: nckpol
U mnie nie ma stukowego. Ale po głębszej analizie wyszło że ECU tnie bo ma ogranicznik na ilość możliwego do przepuszczenia powietrza - a że turbo większe to już przy 0,5b jest więcej powietrza niż z seryjnym turbo przy 0,8. Leci czips - zobaczymy jakie będą efekty

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

: 13 października 2017, 17:51
autor: V945turbo
Nie da rady większej przepływki wsadzić?

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

: 13 października 2017, 22:53
autor: nckpol
Klapkowe dziadostwo - nie bardzo jest na co wymieniać. Od innych aut mają te same średnice więc nawet nie ma na czym zmoty zrobić