Jakie Afr w turbo redblocku

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 557
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Jakie Afr w turbo redblocku

Postautor: nckpol » 19 września 2017, 22:05

Panowie, poskładany i odpalony został wreszcie nowy silnik.
B230ET sterowany seryjnym motroniciem - zastrzegam, proszę nie komentować decyzji;)

Całość nieco zmodyfikowana, większe IC, silikony, turbo hybryda, kolektor wydechowy nowszego typu.

Zabieram się za wystrojenie pod to wszystko przepływomierza klapkowego - będę to robił z użyciem AFRa. Chciałbym podpytać tych którzy mają doświadczenia z grzebnietymi redkiblami jakie AFR wypluwają seryjne bądź zawirusowane jetronic'i? Nie chciałbym usmażyć świeżego silnika, nie chciałbym go też niepotrzebnie zalewać.
mile widziane wszelkie doświadczenia - mało u nas na forum takiej wiedzy praktycznej z zakresu podstaw pracy silników spalinowych ;)

PS. Da się w ET modyfikować mieszankę - wymaga to grzebania właśnie w przepływomierzu - uprzedzam tylko gdyby ktoś chciał podważyć zasadność tej dywagacji
0 x

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 608
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

Postautor: wujek » 19 września 2017, 22:48

w podcisnienieniach mam 14,5, przy WOT 11,5-12, wolne na zimno 13,5

ale nie wiem jak to ustawić jedna srubką :)
0 x
16 GARAGE

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 557
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

Postautor: nckpol » 19 września 2017, 23:18

Dzięki! Ktoś coś jeszcze?

W przepływomierzu klapkowym masz śrubę powietrza, naprężenie sprężyny i możesz też przesuwać "iglicę" zmieniając wartość odczytu
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 907
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

Postautor: Sinuspi » 19 września 2017, 23:58

wujek pisze:w podcisnienieniach mam 14,5, przy WOT 11,5-12, wolne na zimno 13,5

ale nie wiem jak to ustawić jedna srubką :)


a ile dmuchasz na nowej turbinie?
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 608
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

Postautor: wujek » 20 września 2017, 07:58

na 14T 1,1 do 1,2 Bara

ta duza jeszcze nie zalozona
0 x
16 GARAGE

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 557
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

Postautor: nckpol » 09 października 2017, 21:19

No dobra w końcu udało mi się dojść do ładu z dziadem (uszkodził się wiązka silnika podczas remontu i ni hu hu nie można było go wyregulować). Ale jest tak:
Ciepły wolne obroty: ok. 14
WOT: 11-12.3
Jazda w podciśnieniach: ok. 14-14.5

Jakoś to jedzie ;) ale (bo zawsze jest jakieś ale) bez względu na to ile bym dmuchał (czy 0,5b czy 1b) łapię cut offy pierwszy w okolicach 4,5 tys obrotów i kolejne losowo. Takie klasyczne wypadanie zapłonu albo jakby ktoś na sekundę zgasił wszystkie świece. Najpierw myślałem że to wina za mocnego przylewania ale jak ustawiłem AFR już wykluczyłem ten scenariusz. Potem myślałem że ECU tnie przez za duże doładowanie ale na 0.5 jest to samo, mało tego odcięcie nie jest od razu po peaku turbo tylko sporo później.
układ zapłonowy niby ok - ale może potrzebne by jakieś mocniejsze świece? Motronic nie ma w układzie modułu wzmacniania iskry tak jak jetronik może to jest problem?
PS. Rozumiem że święcenie turbo po godzinie pałowania do odcięcia podczas regulacji to nie jest jakaś straszna sprawa?
0 x

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 608
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

Postautor: wujek » 12 października 2017, 23:49

Może stukowy sobie poprawia zapłon :)

Mój świeci po 15 minutach, więc raczej ok...
0 x
16 GARAGE

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 557
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

Postautor: nckpol » 13 października 2017, 09:27

U mnie nie ma stukowego. Ale po głębszej analizie wyszło że ECU tnie bo ma ogranicznik na ilość możliwego do przepuszczenia powietrza - a że turbo większe to już przy 0,5b jest więcej powietrza niż z seryjnym turbo przy 0,8. Leci czips - zobaczymy jakie będą efekty
0 x

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 471
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

Postautor: V945turbo » 13 października 2017, 17:51

Nie da rady większej przepływki wsadzić?
0 x
744 B230FT+ stay tuned...
744 88r. B ?
744 B234F 91r. - sprzedam!

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 557
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jakie Afr w turbo redblocku

Postautor: nckpol » 13 października 2017, 22:53

Klapkowe dziadostwo - nie bardzo jest na co wymieniać. Od innych aut mają te same średnice więc nawet nie ma na czym zmoty zrobić
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości