Pomimo ,że 2.8 to piękny silnik to jego spalanie i strach ,że się rozpadnie i na dodatek chęć użytkowania 760 na co dzień na duże przeloty , skłoniły mnie nad myślą o zmianie silnika.
Zwykłe 2.3 wystarczyło by w zupełności .
Czy ktoś jest mi w stanie przybliżyć co poza silnikiem i najbliższym osprzętem muszę wymienić?
skrzynię , chłodnicę? jakieś rady?
760 2.8 klima, automat 1985 rok
zamiast 2.8 -2.3
Re: zamiast 2.8 -2.3
Żeby to miało sens ekonomiczny musisz mieć całego dawcę bo klamotów potrzeba całkiem sporo...
Jak sam zauważyłeś potrzebujesz:
- silnik z łapami i osprzętem typu alternator, rozrusznik itd. dobrze żeby miał koło zamachowe bo jest inna końcówka wału korbowego;
- ława pod silnik, jeśli umiesz spawać i wiercić to może zostać od silnika 2.8;
- jeśli chodzi o skrzynię to kielich silnika 2.8 jest inny niż od redblocka więc cała skrzynia, przy manualnych skrzyniach wystarczy przełożyć kielich;
- najbardziej denerwujące jest wyciąganie i montaż oryginalnej wiązki od LH-Jetronica 2.2 lub lepiej 2.4.
- musisz mieć oba kompy od LH-jetronica czyli ten od zapłonu i ten od wtrysku;
- chłodnice można zaadoptować od 2.8 ale trochę jest rzeźba z wężami, lepiej mieć ori od 2.3;
Generalnie do spokojnej jazdy silnik B230F czyli 115KM wystarcza ale jak byś trafił B230FB czyli 131KM to może rakieta to nie jest ale odczuwalnie lepiej się zbiera. Ostatnio ktoś w dziale giełda ogłaszał,że sprzeda B234F czyli jakieś 155-159KM i zdecydowanie polecam ten motorek, spalanie niewiele wyższe a bardzo przyjemnie jedzie.
Jak sam zauważyłeś potrzebujesz:
- silnik z łapami i osprzętem typu alternator, rozrusznik itd. dobrze żeby miał koło zamachowe bo jest inna końcówka wału korbowego;
- ława pod silnik, jeśli umiesz spawać i wiercić to może zostać od silnika 2.8;
- jeśli chodzi o skrzynię to kielich silnika 2.8 jest inny niż od redblocka więc cała skrzynia, przy manualnych skrzyniach wystarczy przełożyć kielich;
- najbardziej denerwujące jest wyciąganie i montaż oryginalnej wiązki od LH-Jetronica 2.2 lub lepiej 2.4.
- musisz mieć oba kompy od LH-jetronica czyli ten od zapłonu i ten od wtrysku;
- chłodnice można zaadoptować od 2.8 ale trochę jest rzeźba z wężami, lepiej mieć ori od 2.3;
Generalnie do spokojnej jazdy silnik B230F czyli 115KM wystarcza ale jak byś trafił B230FB czyli 131KM to może rakieta to nie jest ale odczuwalnie lepiej się zbiera. Ostatnio ktoś w dziale giełda ogłaszał,że sprzeda B234F czyli jakieś 155-159KM i zdecydowanie polecam ten motorek, spalanie niewiele wyższe a bardzo przyjemnie jedzie.
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: zamiast 2.8 -2.3
Da się.Miedziany pisze:da się to jeszcze zrobić na legalu, tak, żeby syfu w papierach nie było?
Robisz na OKRĘGOWEJ stacji kontroli pojazdów "Przegląd techniczny rozszerzony"
Jest droższy od zwykłego ale kwota jeśli dobrze pamiętam nie przekracza 200zł
Zbieraj faktury za robotę, za części itd, mogą się czasami przydać.
Kuba
1 x
Re: zamiast 2.8 -2.3
Chyba, ze trafi - rzadkość 760 z 2.3 uturbione.xjtdi pisze:Żeby to miało sens ekonomiczny musisz mieć całego dawcę bo klamotów potrzeba całkiem sporo...
Jak sam zauważyłeś potrzebujesz:
- silnik z łapami i osprzętem typu alternator, rozrusznik itd. dobrze żeby miał koło zamachowe bo jest inna końcówka wału korbowego;
- ława pod silnik, jeśli umiesz spawać i wiercić to może zostać od silnika 2.8;
- jeśli chodzi o skrzynię to kielich silnika 2.8 jest inny niż od redblocka więc cała skrzynia, przy manualnych skrzyniach wystarczy przełożyć kielich;
- najbardziej denerwujące jest wyciąganie i montaż oryginalnej wiązki od LH-Jetronica 2.2 lub lepiej 2.4.
- musisz mieć oba kompy od LH-jetronica czyli ten od zapłonu i ten od wtrysku;
- chłodnice można zaadoptować od 2.8 ale trochę jest rzeźba z wężami, lepiej mieć ori od 2.3;
Generalnie do spokojnej jazdy silnik B230F czyli 115KM wystarcza ale jak byś trafił B230FB czyli 131KM to może rakieta to nie jest ale odczuwalnie lepiej się zbiera. Ostatnio ktoś w dziale giełda ogłaszał,że sprzeda B234F czyli jakieś 155-159KM i zdecydowanie polecam ten motorek, spalanie niewiele wyższe a bardzo przyjemnie jedzie.
Chłodnica duża fajna, ale bez rzeźby z LH 2.2
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego