Tak sobie myślę. Mam głowice 530, a nawet dwie. Na TB doczytałem że różnice między 531, a 530 są wręcz kosmetyczne i zamiast inwestować w 531, lepiej pobawić się w porting 530.
Teraz seria pytań.
1. Ma ktoś jakieś doświadczenia z takimi modami?
2. Jakich kosztów można się spodziewać?
3. Czy w ogóle warto się w to bawić (jeżeli tak, to co dokładnie robić?)
4. Czy modyfikacje głowicy nie wpłyną negatywnie na pracę silnika na fabrycznym kompie z chipami?
Cele nie są jakieś ambitne. Turbo będzie dosyć sporo dmuchało i obawiam się że głowica będzie właśnie wąskim gardłem przy przepływie powietrza.
Może trochę chaotycznie, ale poważnie rozważam wymianę głowicy. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
Porting + modyfikacje głowicy
Re: Porting + modyfikacje głowicy
Bingo, przepływ tego silnika jest bardzo słaby. Mi moja robili tylko kosmetycznie ale gdybym teraz miał składać silnik poszedł bym w duże zawory i porting CNC. Ja mam poszerzone kanały ok 2 mm na średnicy +polerka to samo na kolektorach. Kivi robił glowice u Dziaka na mojej wiosce ale wiem że zrobil grubo:)
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
- Volvo 745 turbo
- Posty: 734
- Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Re: Porting + modyfikacje głowicy
U Dziaka za pełną obróbkę głowicy plus porting CNC 2000zł do tego trzeba doliczyć większe zawory, ok 700zł od KL Racing.
0 x
Jest 745 87' B230FT USA
Re: Porting + modyfikacje głowicy
Dzięki za info. Czyli standard, wydatki nieproporcjonalnie duże w stosunku do efektów
0 x
Re: Porting + modyfikacje głowicy
Oj Panowie tu macie w linku ile to daje na przykładzie Civica.
W naszym redblocku wszystko co zmienisz to daje, tak jak mówił Kogutos, każda zmiana ma wpływ bo to archaiczna konstrukcja.
W naszym redblocku wszystko co zmienisz to daje, tak jak mówił Kogutos, każda zmiana ma wpływ bo to archaiczna konstrukcja.
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar