modyfikacje hamulców

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

modyfikacje hamulców

Postautor: potoczasty » 03 grudnia 2014, 22:11

Cześć,
było o dodawaniu turbo, trochę Swapów, trochę zwiększania mocy przez wałki,kółka itp. ale co z hamowaniem 2xx/7xx/9xx?
Pytam, bo chce zbadać temat jakiegoś lepszego hamowania, łatwo jest rozpędzić auto ale trudniej je zahamować :roll:
Dlatego czy macie jakieś sprawdzone zestawy, patenty w swoich mocniejszych sprzętach i jak się sprawują przy intensywnym używaniu lewego pedała.
Słyszałem o zaciskach z jakiejś Alfy z odpowiednim adapterem, ale niestety felga musi być większa ( chyba 17"), a coś sprawnego pod 15 " ?
Generalnie szukam wszelkich opinii i w miarę budżetowych rozwiązań.
0 x

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 582
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: modyfikacje hamulców

Postautor: V945turbo » 03 grudnia 2014, 23:07

potoczasty pisze:Cześć,
było o dodawaniu turbo, trochę Swapów, trochę zwiększania mocy przez wałki,kółka itp. ale co z hamowaniem 2xx/7xx/9xx?
Pytam, bo chce zbadać temat jakiegoś lepszego hamowania, łatwo jest rozpędzić auto ale trudniej je zahamować :roll:
Dlatego czy macie jakieś sprawdzone zestawy, patenty w swoich mocniejszych sprzętach i jak się sprawują przy intensywnym używaniu lewego pedała.
Słyszałem o zaciskach z jakiejś Alfy z odpowiednim adapterem, ale niestety felga musi być większa ( chyba 17"), a coś sprawnego pod 15 " ?
Generalnie szukam wszelkich opinii i w miarę budżetowych rozwiązań.



Nie można pojśc budżetowo w najważniejszy układ samochodu.

Ja mam w swoim 744 taki set:
- tarcze zimermann sport, nacinane
- klocki EBC green
- przewody w oplocie
- dobry płyn
- zregenerowane wszystki tłoczki gumki itd.

przód jeden tłok 57mm tył standart.

Jak to hamuje???? średnio....ale zdecydowanie lepiej niż wcześniej na zwykłych gumowych przewodach, wtedy 2x z 200km/h i po hamulcach..... teraz już tak nie puchną ale mimo wszystko wydajnośc cieplna tarczy jest zbyt mała, najlepszym rozwiązaniem które wymaga pojścia w kolejne koszty to swap hamulców z S/C/V/70 T5 o rozmiarze tarczy 302mm albo jeszcze dalej, koszt dobrych hamulców na zaciskach z alfy to ok 2-2,5K zł za przód, trzeba jednak pamiętać że duża tarcza=duże koło i tak dla 302 trzeba zimowe felgi w rozmiarze 16".
0 x
744 B230FT++ / 745 B234F

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 1730
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: modyfikacje hamulców

Postautor: Mareek » 04 grudnia 2014, 09:47

potoczasty pisze:jak się sprawują przy intensywnym używaniu lewego pedała.
Słyszałem o zaciskach z jakiejś Alfy z odpowiednim adapterem, ale niestety felga musi być większa ( chyba 17"), a coś sprawnego pod 15 " ?
Generalnie szukam wszelkich opinii i w miarę budżetowych rozwiązań.


ja jeżdżę dosyć dynamicznie, ale hamulca w dwusecie nie używam intensywnie. Miałem kilka pojedynczych nazwijmy to awaryjnych hamowań z prędkości 150-170 do zatrzymanego auta i w tym wypadku nowe tarcze, klocki i zregenerowane zaciski sobie świetnie poradziły. Do intensywnego używania padału hamulca przy wyższych prędkościach, np agresywna i szybka jazda po polskiej autostradzie/ekspresówce gdzie w każdej chwili ci może ktoś wytoczyć sie na lewy pas, jazda po torze na czas z wieloma dohamowaniami, będzie potrzebny mocniejszy zestaw.

Do swojego projektu przygotowałem większe koła, remont hamulcy na seryjnych częściach i na razie mi to wystarcza. Mam także adaptery pod zaciski z alfy 166, ale na razie leżą i się kurzą, bo seryjne hamulce są OK na moje potrzeby, chociaż to tylko kwestia czasu kiedy będą większe hamulce :)

Chcąc zrobić większe hamulce musisz wydać sporo grosza na 17 calowe koła z dystansami lub polarisy, do tego bardzo dobre opony, zdrowe, pewne (nie kiwające, nie bujające nadwoziem) i obniżone zawieszenie. Bez tego mocne hamulce na wiele się nie zdadzą. Na końcu adaptery pod większe zaciski, zaciski, klocki i tarcze i raczej też przewody hamulcowe. Budżetowo w tym wypadku nie będzie. Zrobienie tylko mocnych hamulcy będzie się mściło w koleinach i nierównościach o jeździe po mokrym asfalcie nie wspominając.
0 x

potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: modyfikacje hamulców

Postautor: potoczasty » 04 grudnia 2014, 12:50

Właśnie o tych adapterach też myślałem, ale tak jak mówicie robią się spore koszta bo trzeba zmieniać koła... A z drugiej strony auto musi hamować, koszt zacisku nie jest wysoki w 500 zł się mieści, tarcze i klocki drugie tyle, ale z kołami to już ponad 2.5 tysia.
Na pewno stalowy oplot i dobre tarcze starczą początkowo.
Poszukam jeszcze rozwiązania z mniejsza tarczą ale większą siłą hamowania, np.z Subaru Wrx - tam wchodziło 15 cali i hamowało przyzwoicie z dużych prędkości. Trzeba było adaptery dorobić i pewnie da rade.
0 x

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 1730
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: modyfikacje hamulców

Postautor: Mareek » 04 grudnia 2014, 13:00

Z drugiej strony mocna cegła na 15 calach to nie jest najlepsze opcja jeśli chodzi o prowadzenie i szybsze zakręty (zasługa wąskiej felgi i wysokiego profilu opony). Do jazdy na wprost starczy. Na 17 i niskoprofilowej oponie prowadzi się bez zarzutu i można śmiało się "powściekać" :) tam gdzie na 15 już się ląduje poza jezdnią :)
0 x

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 582
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: modyfikacje hamulców

Postautor: V945turbo » 04 grudnia 2014, 18:19

Tak jak mówi Mareek trzeba zaczynać od zawieszenia, zrobić hamulce do seryjnego zawiasu to zły pomysł.
0 x
744 B230FT++ / 745 B234F

potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: modyfikacje hamulców

Postautor: potoczasty » 04 grudnia 2014, 19:40

Jasne ze tak!
Ale co macie na myśli? Amorki bilstein? Staby jakies grube? Nowe gumy zawieszenia?
Umówmy się w tak leciwym aucie to wszystko trzeba zmienić jak sie chce jeździć 160+ i do tego skręcać i sprawnie hamować;)
0 x

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 1730
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: modyfikacje hamulców

Postautor: Mareek » 04 grudnia 2014, 22:38

Mam na myśli wymienić to co w zawiasie jest zużyte co nie znaczy wszystko. Do tego nowe amory, jakieś gazowe np bilstein b4 (dla mnie są wystarczające), poduchy amorów jeśli są stare, sprężyny obniżające i zawias będzie OK. W połączeniu z niskoprofilową oponą i większą/szerszą felgą będzie się całkiem pewnie prowadzić. Jak ktoś ma możliwości może oczywiście pójść szerzej, ale im twardziej tym buda będzie bardziej obrywać.
0 x

potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: modyfikacje hamulców

Postautor: potoczasty » 04 grudnia 2014, 22:56

Otóż to! Buda dostanie na każdym obniżonym zawiasie, szczególnie taka leciwa. Ja popracowal bym nad stabilizatorami jeżeli ma sie lepiej prowadzić i sprawnie hamować w awaryjnych sytuacjach.

Będę zgłębiał temat hamulców dalej, zobaczę jak po swapie będzie, chociaż nie mam złudzeń ze obecne hamulce tego nie udźwigną.
0 x

wildstrawberry
Posty: 43
Rejestracja: 03 października 2014, 09:35

Re: modyfikacje hamulców

Postautor: wildstrawberry » 09 grudnia 2014, 17:00

Mam pewien pomysł jeżeli chodzi o hamulce w 244 : ) Pomysł przedstawię jak założę go do swojego volvo ale będą to hamulce +300 mm :)
0 x


Wróć do „Modyfikacje osiągów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości