Dawcy - projekt turbo benzyna

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawcy - projekt turbo benzyna

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

Nigdzie nie pisałem nic o lipie a o nietrzymaniu terminów, co jest raczej popularne przy tego typu przeróbkach.
0 x
Awatar użytkownika
Krzem
Posty: 48
Rejestracja: 03 października 2014, 12:35

Re: Dawcy - projekt turbo benzyna

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Krzem »

Noooooo popularne oj tak xD Jak najnowsze... jeśli chodzi o łatwość swapa polemizowałbym.... ja miałem silnik z wersji POLAR 945tki czyli końcówka serii konkretnie 1998r, był tam większy intercooler który się nie mieścił i trzeba było dorabiać jego mocowanie od dołu (razem z chłodnicą), wiązka okazała się nie pasować, pomimo wszystkich forumowych "super duper" rad, aparat zapłonowy miałem przekładany z głowicy w blok, bo się nie mieścił, trzeba było brok dotoczyć żeby to uszczelnić, niemieszcząca sie puszka filtra powietrza, zastąpiona stożkiem (nie chciałem tego ale nawet wyszło że robi dobrą robote) oryginalny wymiennik ciepła olej-woda też się nie mieścił, trzeba było dotoczyć przejściówkę żeby pominąć ori mocowanie, alternator potem okazał się zbyt blisko filtra i wibracje doprowadziły do przetarcia i fontanny oleju, więc, owszem ogarnięty mechanik, a potem i tak poprawianie błędów rozwiązywanie problemów przez kolejny okres czasu, w moim wypadku ponad rok :) pozdr.
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 784
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Dawcy - projekt turbo benzyna

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Krzem pisze:Noooooo popularne oj tak xD Jak najnowsze... jeśli chodzi o łatwość swapa polemizowałbym.... ja miałem silnik z wersji POLAR 945tki czyli końcówka serii konkretnie 1998r, był tam większy intercooler który się nie mieścił i trzeba było dorabiać jego mocowanie od dołu (razem z chłodnicą), wiązka okazała się nie pasować, pomimo wszystkich forumowych "super duper" rad, aparat zapłonowy miałem przekładany z głowicy w blok, bo się nie mieścił, trzeba było brok dotoczyć żeby to uszczelnić, niemieszcząca sie puszka filtra powietrza, zastąpiona stożkiem (nie chciałem tego ale nawet wyszło że robi dobrą robote) oryginalny wymiennik ciepła olej-woda też się nie mieścił, trzeba było dotoczyć przejściówkę żeby pominąć ori mocowanie, alternator potem okazał się zbyt blisko filtra i wibracje doprowadziły do przetarcia i fontanny oleju, więc, owszem ogarnięty mechanik, a potem i tak poprawianie błędów rozwiązywanie problemów przez kolejny okres czasu, w moim wypadku ponad rok :) pozdr.
Intercooler nie jest większy, ma inne mocowania, muszę przestudiować kiedyś wiązkę do 240 B2xx bo do 7xx/9xx wkłada się turboshita bez problemow. Przełożenie aparatu na blok to banał.

Dobry fachowiec powinien ogarnąć taki swap szybciutko, ja swoj B234F na B230FT robiłem w sumie dwa dni z tym że było jakieś spawanie wydechu, ściąganie skrzyni i inne dziwne fuck-upy.

Lata to 245 B230FK koniec konców??
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: Dawcy - projekt turbo benzyna

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Mareek »

V945turbo pisze:Lata to 245 B230FK koniec konców??
na fanpage'u ostatnio było foto potwierdzające że jeździ. A czy lata?

Obrazek
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawcy - projekt turbo benzyna

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

I okazało się to być b200ft
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 784
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Dawcy - projekt turbo benzyna

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Toż to bdb silnik jest, w niczym nie ustępuje B230. Ba śmiem twierdzić że jest nawet odporniejszy ze względu na budowe bloku, fakt mniej rozwojowy jeśli chodzi o głowicę, aczkolwiek dobry wałek z kółkiem załatwi sprawę.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
deejay.ftb
Posty: 236
Rejestracja: 02 października 2014, 16:09
Lokalizacja: WWL

Re: Dawcy - projekt turbo benzyna

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: deejay.ftb »

V945turbo pisze:kpl swap m90 skrzynia sprzegło wał itd, 900zł zainteresowany ktoś?
jak zaczniesz odpisywac na PW z sasiedniego forum to chetnie podejme temat. :mrgreen:
0 x
"he who shall be last, shall be sideways and smiling"
~Jezza, 19:3

wiele rzeczy sie skonczylo, inne jeszcze trwaja ale i to juz niedlugo
Awatar użytkownika
Krzem
Posty: 48
Rejestracja: 03 października 2014, 12:35

Re: Dawcy - projekt turbo benzyna

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Krzem »

Icek i chłodnica jest szersza... ledwo od podłużnicy do podłużnicy z tego co pamietam miejsca wystarczyło. A B200FT zapitala jak wściekłe, w tej chwili tylko na środkowym nowym tłumiku DP 2,5 cala i stożku, pięknie syczy świszcze i pluje jadem na beemki :PP lekko mokro i bokami sie lata jak marzenie, spalanie 20l ale lekko nie ma, co do wytrzymałości, to nie oszczedzam go wcale i cały czas pieknie chodzi. ostatnio nie mam czasu opisać projektu, ale tylko znajde, to się pochwale, a jest co pisać xD Skrzynie mam tylko zrypaną, ale nawet lepiej bo mi jej nie szkoda, w planach wraz z wiosną m90 które leży i czeka. potem remont kapitalny silnika i modzimy bo sie mało mocy zaczyna robić xD

Gołym okiem widać:
Obrazek

Obrazek

W starszych wersjach rury icka są na wierzchu o góry, w nowszych po środku długości wysokości IC

Obrazek


Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
kemizo
Posty: 620
Rejestracja: 01 października 2014, 13:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dawcy - projekt turbo benzyna

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kemizo »

lekko mokro i bokami sie lata jak marzenie
Jak nie spawałeś mostu albo nie masz jakiejś blokady to to zdanie jest raczej na wyrost. Uślizgnie się coś fakt ale w większości przypadków mieli wewnętrznym kołem - chyba że o innym lataniu bokami myślimy (golfy też ładnie suną bokiem na ręcznym ;) :lol: )
0 x
Awatar użytkownika
Krzem
Posty: 48
Rejestracja: 03 października 2014, 12:35

Re: Dawcy - projekt turbo benzyna

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Krzem »

No słuchaj, jakbyś choć raz odpowiedział na smsa lub odebrał telefon, to byś zobaczył że się da :) pozatym podcięcie na wejsciu ręcznym akurat dobrze działa przy lataniu bez szperunku.
0 x
ODPOWIEDZ