Strona 1 z 2

Dobór wałka rozrządu

: 09 grudnia 2016, 13:52
autor: re5pect
Cześć,
szybkie pytanie: który wałek będzie lepszy do skrzyni automatycznej: A czy V?

Wiem że A ma lepszy dół, V lepszą górę.

Który z tych wałków jest bardziej optymalny do automatu? :)

Re: Dobór wałka rozrządu

: 09 grudnia 2016, 14:01
autor: xjtdi
Wałki A i V - tylko takie dlatego, że takie akurat masz czy inna przyczyna? Silnik turbo czy wolnossący?

Re: Dobór wałka rozrządu

: 09 grudnia 2016, 14:05
autor: V945turbo
W teorii A, jeździłem na V i mogę szczerze powiedziec że to chyba najlepszy seryjny wałek na jakim jeździłem co potwierdza : "... spend less money and install a V cam, and nearly have the world by the ass. IF the step up from the T to the A is 'one step', then the step up from the A to the V is more than 'two steps'....as a comparison"

Najlepiej będzie to chyba przetestować bo każdy będzie miał inną opinię.

Re: Dobór wałka rozrządu

: 09 grudnia 2016, 15:30
autor: re5pect
Silnik b230ft, automat AW.
Wałek V vs. A bo takie mam do wyboru.

A szybciej wstaje, V zapewne dłużej ciągnie, ale niestety tego drugiego nie mam jak sprawdzić :D

Re: Dobór wałka rozrządu

: 09 grudnia 2016, 17:11
autor: V945turbo
Czemu nie masz jak? Z tego co pamietam Michał miał wrzucić V do 764.

Re: Dobór wałka rozrządu

: 09 grudnia 2016, 17:21
autor: re5pect
Było V, wrzuciłem A.

A wcześniej wstaje i w obecnym stanie jest to duży plus. Góry zupełnie nie ma na obydwóch wałkach, najprawdopodobniej przez zły dobór wtrysków.

Wtryski idą do mnie już od kilku dni i pewno doczekam się ich najwcześniej w poniedziałek... Jeżeli to okaże się przyczyną bolączek braku mocy i kosmicznego spalania, to chciałbym zostawić sobie odpowiedni wałek.

Miał ktoś do czynienia zarówno z V oraz A w automacie?

Re: Dobór wałka rozrządu

: 09 grudnia 2016, 20:38
autor: grzesiek-s
Pojeździłem chwilę automatem AW71L/B230FK na wałku A , po czym zdjąłem go i wróciłem do seryjnego T. Denerwowało mnie telepanie na wolnych obrotach i subiektywne pogorszenie komfortu jazdy a z kolei polepszenie osiągów nie było powalające na kolana. Automat z definicji jest leniuchem a nie skrzynią do sportu.
Wałek A ma charakterystykę z wysokim overlap`em co potwierdza się niskim podciśnieniem na wolnych obrotach i przechodzeniem sprężu od razu na wydech. Na wałku V nie jeździłem ale czytałem, że do turbo nie ma się specjalnie czym podniecać.
Wałek T ma mocny dół czyli pokrywa się z charakterystyką jazdy automatem gdzie praktycznie w 90% jeździsz do 3000 obrotów.
Zaznaczam, że miałem wałek A z seryjnym, sztywnym kółkiem rozrządu. Na regulowanym kółku być może udałoby się uzyskać stabilne wolne obroty i zadowalający pełny ogień.

Re: Dobór wałka rozrządu

: 09 grudnia 2016, 22:15
autor: Kaban
Skoro amerykance sa tacy zachwyceni V, a wiekszosc z nich ma automat to ja mam chyba cos ostro spier.
Automat + T + mbc efekt dalo taki, ze bylem w 9 na 10 przypadkow pierwszy ze swiatel mimo ze nie deptalem do podlogi (co zreszta wiekszego sensu nie mialo).
Potem przejscie na manual co w polaczeniu z krotkim mostem 3.73 rowniez potrafilo zdziwic nie jednego co taki stary klocek wyprawia.
Potem zalozylem dlugi most 3.31 i zaczelo mi brakowac gory. Zalozylem walek V z regulowanym kolkiem i mozna sobie krecic do usr smierci i nic z tego ciekawego nie wychodzi. Albo budzi sie przy 3.5tys i ciagnie okej do 5tys co daje cale 1,5tys uzytecznych obrotow.... albo wstaje przy ok 2800 i umiera przy 5000. Byc moze to wina 13c i nie bylo z czego zapompowac ale szczerze mowiac, drugi raz bym nie probowal tylko kupil aftermarketowy walek. A do automatu zostawil T, bo i tak zaden sprinter z tego nie bedzie z powodu mega dlugich przelozen i strat. Do 110 jako tako a pozniej czego nie zalozysz to automat zabije. Zakladaj T i pobaw sie w strojenie tego, jakas 15g, 16t z duza strona goraca, jakis utwardzony wg czy duzy dp. A tak serio to te auta nie do tego sluza :D dotarlo to do mnie po wielu kazaniach na forum.

Wysłane z telefonu.

Re: Dobór wałka rozrządu

: 10 grudnia 2016, 07:28
autor: kivi
Ta głowica nie ma przepływów. Porting, duże zawory i męski wałek, ale CatCams a nie jakiś od motorówki. 8v to bieda przepływowa...

Re: Dobór wałka rozrządu

: 10 grudnia 2016, 07:42
autor: saabauto
Kaban pisze:Zalozylem walek V z regulowanym kolkiem i mozna sobie krecic do usr smierci i nic z tego ciekawego nie wychodzi. Albo budzi sie przy 3.5tys i ciagnie okej do 5tys co daje cale 1,5tys uzytecznych obrotow.... albo wstaje przy ok 2800 i umiera przy 5000.
Wysłane z telefonu.
Święta racja, niezależnie od kółka i chipsów, dołu nie ma prawie wcale, na seryjnym T kręci się zdecydowanie lepiej... na wałku "A" z kolei jest nieźle, ale trzeba kółko regulowane a do turbo seryjnego i wałka "A", pasuje trochę lepiej seryjny chips od EZK z motoru FD, i tak...