Dobór wałka rozrządu

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Dobór wałka rozrządu

Postautor: re5pect » 09 grudnia 2016, 13:52

Cześć,
szybkie pytanie: który wałek będzie lepszy do skrzyni automatycznej: A czy V?

Wiem że A ma lepszy dół, V lepszą górę.

Który z tych wałków jest bardziej optymalny do automatu? :)
0 x

xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Dobór wałka rozrządu

Postautor: xjtdi » 09 grudnia 2016, 14:01

Wałki A i V - tylko takie dlatego, że takie akurat masz czy inna przyczyna? Silnik turbo czy wolnossący?
0 x

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Dobór wałka rozrządu

Postautor: V945turbo » 09 grudnia 2016, 14:05

W teorii A, jeździłem na V i mogę szczerze powiedziec że to chyba najlepszy seryjny wałek na jakim jeździłem co potwierdza : "... spend less money and install a V cam, and nearly have the world by the ass. IF the step up from the T to the A is 'one step', then the step up from the A to the V is more than 'two steps'....as a comparison"

Najlepiej będzie to chyba przetestować bo każdy będzie miał inną opinię.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F

re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Dobór wałka rozrządu

Postautor: re5pect » 09 grudnia 2016, 15:30

Silnik b230ft, automat AW.
Wałek V vs. A bo takie mam do wyboru.

A szybciej wstaje, V zapewne dłużej ciągnie, ale niestety tego drugiego nie mam jak sprawdzić :D
1 x

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Dobór wałka rozrządu

Postautor: V945turbo » 09 grudnia 2016, 17:11

Czemu nie masz jak? Z tego co pamietam Michał miał wrzucić V do 764.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F

re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Dobór wałka rozrządu

Postautor: re5pect » 09 grudnia 2016, 17:21

Było V, wrzuciłem A.

A wcześniej wstaje i w obecnym stanie jest to duży plus. Góry zupełnie nie ma na obydwóch wałkach, najprawdopodobniej przez zły dobór wtrysków.

Wtryski idą do mnie już od kilku dni i pewno doczekam się ich najwcześniej w poniedziałek... Jeżeli to okaże się przyczyną bolączek braku mocy i kosmicznego spalania, to chciałbym zostawić sobie odpowiedni wałek.

Miał ktoś do czynienia zarówno z V oraz A w automacie?
0 x

Awatar użytkownika
grzesiek-s
Posty: 118
Rejestracja: 31 maja 2015, 01:43
Lokalizacja: Warszawa GS-AUTO
Kontaktowanie:

Re: Dobór wałka rozrządu

Postautor: grzesiek-s » 09 grudnia 2016, 20:38

Pojeździłem chwilę automatem AW71L/B230FK na wałku A , po czym zdjąłem go i wróciłem do seryjnego T. Denerwowało mnie telepanie na wolnych obrotach i subiektywne pogorszenie komfortu jazdy a z kolei polepszenie osiągów nie było powalające na kolana. Automat z definicji jest leniuchem a nie skrzynią do sportu.
Wałek A ma charakterystykę z wysokim overlap`em co potwierdza się niskim podciśnieniem na wolnych obrotach i przechodzeniem sprężu od razu na wydech. Na wałku V nie jeździłem ale czytałem, że do turbo nie ma się specjalnie czym podniecać.
Wałek T ma mocny dół czyli pokrywa się z charakterystyką jazdy automatem gdzie praktycznie w 90% jeździsz do 3000 obrotów.
Zaznaczam, że miałem wałek A z seryjnym, sztywnym kółkiem rozrządu. Na regulowanym kółku być może udałoby się uzyskać stabilne wolne obroty i zadowalający pełny ogień.
0 x
www.facebook.com/gsauto <--- co nowego na warsztacie :)

Awatar użytkownika
Kaban
Posty: 317
Rejestracja: 15 grudnia 2014, 03:22

Re: Dobór wałka rozrządu

Postautor: Kaban » 09 grudnia 2016, 22:15

Skoro amerykance sa tacy zachwyceni V, a wiekszosc z nich ma automat to ja mam chyba cos ostro spier.
Automat + T + mbc efekt dalo taki, ze bylem w 9 na 10 przypadkow pierwszy ze swiatel mimo ze nie deptalem do podlogi (co zreszta wiekszego sensu nie mialo).
Potem przejscie na manual co w polaczeniu z krotkim mostem 3.73 rowniez potrafilo zdziwic nie jednego co taki stary klocek wyprawia.
Potem zalozylem dlugi most 3.31 i zaczelo mi brakowac gory. Zalozylem walek V z regulowanym kolkiem i mozna sobie krecic do usr smierci i nic z tego ciekawego nie wychodzi. Albo budzi sie przy 3.5tys i ciagnie okej do 5tys co daje cale 1,5tys uzytecznych obrotow.... albo wstaje przy ok 2800 i umiera przy 5000. Byc moze to wina 13c i nie bylo z czego zapompowac ale szczerze mowiac, drugi raz bym nie probowal tylko kupil aftermarketowy walek. A do automatu zostawil T, bo i tak zaden sprinter z tego nie bedzie z powodu mega dlugich przelozen i strat. Do 110 jako tako a pozniej czego nie zalozysz to automat zabije. Zakladaj T i pobaw sie w strojenie tego, jakas 15g, 16t z duza strona goraca, jakis utwardzony wg czy duzy dp. A tak serio to te auta nie do tego sluza :D dotarlo to do mnie po wielu kazaniach na forum.

Wysłane z telefonu.
0 x
.

kivi
Posty: 71
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 21:14

Re: Dobór wałka rozrządu

Postautor: kivi » 10 grudnia 2016, 07:28

Ta głowica nie ma przepływów. Porting, duże zawory i męski wałek, ale CatCams a nie jakiś od motorówki. 8v to bieda przepływowa...
0 x

Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontaktowanie:

Re: Dobór wałka rozrządu

Postautor: saabauto » 10 grudnia 2016, 07:42

Kaban pisze:Zalozylem walek V z regulowanym kolkiem i mozna sobie krecic do usr smierci i nic z tego ciekawego nie wychodzi. Albo budzi sie przy 3.5tys i ciagnie okej do 5tys co daje cale 1,5tys uzytecznych obrotow.... albo wstaje przy ok 2800 i umiera przy 5000.
Wysłane z telefonu.


Święta racja, niezależnie od kółka i chipsów, dołu nie ma prawie wcale, na seryjnym T kręci się zdecydowanie lepiej... na wałku "A" z kolei jest nieźle, ale trzeba kółko regulowane a do turbo seryjnego i wałka "A", pasuje trochę lepiej seryjny chips od EZK z motoru FD, i tak...
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości