Wtryski do redblocka turbo.

Wszystko co ma poprawić albo zepsuć fabryczną konfigurację
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wtryski do redblocka turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

re5pect pisze:Cześć,
nie znalazłem na forum żadnego tematu o wtryskach, a może być użyteczny :D

Na start opiszę swój problem. Kupiłem już podłubaną furę, można nazwać ją "niedokończonym projektem".
Z modów jest zrobione wszystko to co powinno być na stabilne 200+.

Założony jest chip Hi-Tuning Stage 2, a do tego wtryski 0280156023 z wywalonym resistor packiem. Wtryski pochodzą z SAAB'a, znalazłem o nich takie info: "Flows 347 cc/min. Resistance 16 ohms"

Auto pali około 20l/100km, przy butowaniu czasem aż czuć woń paliwa. Do tego 0-100 w jakieś 9 sekund :roll:

Tutaj filmik jak auto śmigało świeżo po zakupie:



Jak widać w ogóle nie ma góry, dołu w sumie też, jest trochę środka i tyle :D Non stop świeci się sonda lambda.

Podejrzewam że wtryski są winowajcą. Co byście proponowali na podmiankę? Myślałem o powrocie do ori zielonych wtrysków + resistor pack, ale ciężko zdobyć taki zestaw. Ponadto inni forumowicze pisali o wtryskach z T5 śmigających OK z tym chipem i bez resistor packa. Można prosić o numery? :)

Wszelkie pomysłyporady/sugestie mile widziane.
Ja mam podobne objawy ze spalaniem w moim 245, jak się jedzie dynamiczniej to śmierdzi paliwem.
Nie mam żadnego chipa , są seryjne wtryski, za to wszystko inne zmienione.
Auto ma mega zmulony dół, a górą jakoś idzie. Teraz zmieniam z AT na manuala i mam nadzieje, że to poprawi dynamikę.
Ale generalnie od czego zacząć poprawianie osiągów? Chipy,wtryski, co dalej , jaka kolejność ?
0 x
volvnietybombel
Posty: 379
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Wtryski do redblocka turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvnietybombel »

wtryski ...785 mają taką samą wydajność co OE zielone -wystarczą max do 200KM (u mnie ledwo wyrabiają do 5000 obr/min-sprawdzone na hamowni) więc wydaje mi się, że w twoim przypadku będą za małe
pamiętaj, że silnik T5 ma 2,3/2,5 pojemności ale przy 5 garach więc wydajność na cylinder będzie inaczej dobrana niż u ciebie
z tego co przerabiałem temat dość dogłębnie (stąd mam te dane) wszyscy bazują na 0280155830 – 373cc, czasami im zalewa na wolnych obrotach i pracuje nie równo
ja dobrałem dla siebie 0280155766-350cc, ale jeszcze nie założyłem :) więc nie będę się wypowiadał

co do modów map jestem tego samego zdania co Grzesiek (żeby było jasne), że każdy komp będzie lepszy od chipa, ale twierdzę również, że nie można jednoznacznie powiedzieć, że chipy to gówno bo jest to rozwiązanie plug and play w zasadzie dostępne dla każdego kto ma tylko śrubokręt typu torx i jak na takie to naprawdę sporo daje (pomijam temat kosztów)
no i mam takie na sprzedaż więc muszą być dobre hahaha :))

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 listopada 2016, 09:35 przez volvnietybombel, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
volvnietybombel
Posty: 379
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Wtryski do redblocka turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: volvnietybombel »

Panowie większość turbo w rzędzie ma zmulony dół (to się nazywa turbo dziura) :)
zabawa zaczyna się powyżej 2000obr/min jak turbina zaczyna dmuchać
0 x
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wtryski do redblocka turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

potoczasty pisze:Ja mam podobne objawy ze spalaniem w moim 245, jak się jedzie dynamiczniej to śmierdzi paliwem. Nie mam żadnego chipa , są seryjne wtryski, za to wszystko inne zmienione. Auto ma mega zmulony dół, a górą jakoś idzie. Teraz zmieniam z AT na manuala i mam nadzieje, że to poprawi dynamikę.
Ale generalnie od czego zacząć poprawianie osiągów? Chipy,wtryski, co dalej , jaka kolejność ?
Porządny intercooler i porządny filtr z całym dolotem na silikonach z tego co pamiętam już masz - oglądałem Twoje auto niejednokrotnie na Twardogórskiej. Na Twoim miejscu po wymianie skrzyni i zainstalowaniu mocnego sprzęgła pomyślałbym o ew. wymianie wałka z kółkiem z regulowanym kółkiem. Potem mocniejsze turbo (większe albo hybrydowe, żeby nie robić za dużej rewolucji) - ale przed nim wydech, chyba że nie planujesz go poszerzać. Dalej wtryski i dopiero na końcu chip. Zamiast klasycznego zdecydowanie wybrałbym świnkę, czyli komputer typu piggy back - najprościej DET3. Planowałem takie mody w moim V945 B200FT+M90 - ale odpuściłem, bo szkoda mi tego auta na przeróbki: jest za dobrze utrzymane. Studiowałem temat bardzo dogłębnie i taką kolejność wielu mądrych mi doradzało, niezależnie od siebie. W Ecumasterze podpowiedzieli mi, którzy autoryzowani stroiciele Detów zrobią to w starym Volvo najlepiej, w Turbo Perun mają doświadczenie z hybrydyzacją starych turbin Mitsu - można działać.

To oczywiście modyfikacje silnika - nie mówimy o zawieszeniu, napędzie, hamulcach...
0 x
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wtryski do redblocka turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

Dirty Harry pisze:Porządny intercooler i porządny filtr z całym dolotem na silikonach z tego co pamiętam już masz - oglądałem Twoje auto niejednokrotnie na Twardogórskiej. Na Twoim miejscu po wymianie skrzyni i zainstalowaniu mocnego sprzęgła pomyślałbym o ew. wymianie wałka z kółkiem z regulowanym kółkiem. Potem mocniejsze turbo (większe albo hybrydowe, żeby nie robić za dużej rewolucji) - ale przed nim wydech, chyba że nie planujesz go poszerzać. Dalej wtryski i dopiero na końcu chip. Zamiast klasycznego zdecydowanie wybrałbym świnkę, czyli komputer typu piggy back - najprościej DET3. Planowałem takie mody w moim V945 B200FT+M90 - ale odpuściłem, bo szkoda mi tego auta na przeróbki: jest za dobrze utrzymane. Studiowałem temat bardzo dogłębnie i taką kolejność wielu mądrych mi doradzało, niezależnie od siebie. W Ecumasterze podpowiedzieli mi, którzy autoryzowani stroiciele Detów zrobią to w starym Volvo najlepiej, w Turbo Perun mają doświadczenie z hybrydyzacją starych turbin Mitsu - można działać.

To oczywiście modyfikacje silnika - nie mówimy o zawieszeniu, napędzie, hamulcach...
wszystko , poza wtryskami mam zrobione, hamulce, zawias, napędy też... Będę musiał go tylko wystroić wiosną. Wiesz gdzie to we Wrocławiu najlepiej zrobic?
0 x
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wtryski do redblocka turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

We Wrocławiu nie znalazłem nikogo, komu mógłbym zaufać w strojeniu Deta. Rozmawiałem z dwoma chyba najgłówniejszymi wrocławskimi "tunerami" wynalezionymi w Internecie - jeden głupszy od drugiego. Kivi z Warszawy z VF taką drobnicą się nie zajmuje, ale kontaktował się z jakimiś kumplami z Wrocławia czy Kątów Wrocławskich, żeby mi to zrobili - też nie chcieli.

W Krakowie w Ecumasterze polecili mi dwóch autoryzowanych speców najbliżej Wrocławia - Hampel Motorsposrt z Poznania i Turbo Lamik ze Śląska. Obaj ponoć znakomici, pierwszy podobno przywiązuje zdecydowanie większą uwagę do czystości swoich prac i wykończenia. Rozmawiałem z obydwoma - przepaść. Pierwszy przez telefon robi wrażenie megafachowca, człowieka spokojnego i szalenie kulturalnego, jest słowny, bo co miał sprawdzić - sprawdził i oddzwonił. Z drugim ciężko mi było się porozumieć, bo mówi śląską gwarą i skrótami, do tego szumy, hałasy w tle, nie wiem czy nie miał zrypanego telefonu. Choć to podobno też specjalista wybitny. Z tej dwójki zdecydowanie Daniel Hampel budzi zaufanie.
0 x
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Wtryski do redblocka turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

Kto mi je podkupił chwilę temu? :O http://allegro.pl/wtryskiwacz-wtrysk-02 ... 09522.html

Miałem je odebrać w poniedziałek, specjalnie w celach dłubania przy wtryskach mam wolne w pracy :D Bez nich dalej stoję z robotą...


Zostały mi tylko 0280155831 do zakupu na miejscu, dadzą radę?
12ohm, 339cc/min przy 3bar, czyli trochę lepiej niż fabryczne zielone, Chyba powinno być OK (?)
0 x
potoczasty
Posty: 302
Rejestracja: 02 października 2014, 22:45
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wtryski do redblocka turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: potoczasty »

Dirty Harry pisze:We Wrocławiu nie znalazłem nikogo, komu mógłbym zaufać w strojeniu Deta. Rozmawiałem z dwoma chyba najgłówniejszymi wrocławskimi "tunerami" wynalezionymi w Internecie - jeden głupszy od drugiego. Kivi z Warszawy z VF taką drobnicą się nie zajmuje, ale kontaktował się z jakimiś kumplami z Wrocławia czy Kątów Wrocławskich, żeby mi to zrobili - też nie chcieli.

W Krakowie w Ecumasterze polecili mi dwóch autoryzowanych speców najbliżej Wrocławia - Hampel Motorsposrt z Poznania i Turbo Lamik ze Śląska. Obaj ponoć znakomici, pierwszy podobno przywiązuje zdecydowanie większą uwagę do czystości swoich prac i wykończenia. Rozmawiałem z obydwoma - przepaść. Pierwszy przez telefon robi wrażenie megafachowca, człowieka spokojnego i szalenie kulturalnego, jest słowny, bo co miał sprawdzić - sprawdził i oddzwonił. Z drugim ciężko mi było się porozumieć, bo mówi śląską gwarą i skrótami, do tego szumy, hałasy w tle, nie wiem czy nie miał zrypanego telefonu. Choć to podobno też specjalista wybitny. Z tej dwójki zdecydowanie Daniel Hampel budzi zaufanie.
A w ADT pytałeś ? Kiedyś z nim rozmawiałem jak na temat strojenia Volvo powiedział, chętnie pogrzebie, nie robił we wro jeszcze ale ma filie firmy gdzieś w skandynawi wiec może coś się zmieniło.
W każdym razie moja rajdówkę Bmw ogarnął na seryjnym sterowniku bardzo dobrze, a mało kto się podejmuje grzebać w "takich warunkach "
Wiec myśle ze warto się do niego odezwać i myśle ze właśnie tam zima/wiosna uderzę ;)
0 x
Awatar użytkownika
Dirty Harry
Posty: 233
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 12:37
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wtryski do redblocka turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Dirty Harry »

No właśnie ADT to pierwszy typ z Wrocławia, z którym mówiłem - drugi to Auto Seba.
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 784
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Wtryski do redblocka turbo.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Ja na Twoim miejscu to bym kompy zamienił na początek. Nie pogryzą się. Obstawiam jakiś problem z masą albo przepływką.

Det do auta tego typu to raczej nie ta droga, EMU jeśli już. Jak robić to porządnie.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
ODPOWIEDZ