Strona 1 z 9

Wtryski do redblocka turbo.

: 26 listopada 2016, 13:56
autor: re5pect
Cześć,
nie znalazłem na forum żadnego tematu o wtryskach, a może być użyteczny :D

Na start opiszę swój problem. Kupiłem już podłubaną furę, można nazwać ją "niedokończonym projektem".
Z modów jest zrobione wszystko to co powinno być na stabilne 200+.

Założony jest chip Hi-Tuning Stage 2, a do tego wtryski 0280156023 z wywalonym resistor packiem. Wtryski pochodzą z SAAB'a, znalazłem o nich takie info: "Flows 347 cc/min. Resistance 16 ohms"

Auto pali około 20l/100km, przy butowaniu czasem aż czuć woń paliwa. Do tego 0-100 w jakieś 9 sekund :roll:

Tutaj filmik jak auto śmigało świeżo po zakupie:



Jak widać w ogóle nie ma góry, dołu w sumie też, jest trochę środka i tyle :D Non stop świeci się sonda lambda.

Podejrzewam że wtryski są winowajcą. Co byście proponowali na podmiankę? Myślałem o powrocie do ori zielonych wtrysków + resistor pack, ale ciężko zdobyć taki zestaw. Ponadto inni forumowicze pisali o wtryskach z T5 śmigających OK z tym chipem i bez resistor packa. Można prosić o numery? :)

Wszelkie pomysłyporady/sugestie mile widziane.

Re: Wtryski do redblocka turbo.

: 26 listopada 2016, 15:48
autor: grzesiek-s
Obydwa kompy masz zaczipsowane, w sensie paliwo i zapłon?
Też miałem Hituningi na obydwu kompach, wałek A, wtryski zielone z S60R, wycięty resistor pack, zmieniony przepływomierz na ten z V960 i latało to tak:

Re: Wtryski do redblocka turbo.

: 26 listopada 2016, 15:54
autor: Volvo 745 turbo
A podmieniałeś na ori komp bez chipa? Być może rozjechały się mapy i dlatego tak jest.

Re: Wtryski do redblocka turbo.

: 26 listopada 2016, 17:01
autor: re5pect
Obydwa kompy są po chipie.


Nie podmieniałem kompa na ori bo po prostu go nie mam. Auto kupiłem z Hi-Tuningiem, nie dostałem oryginalnego kompa w gratisie.

Nie wiem czy mogę zaryzykować podmianką na komputer z 740 (?) Jeżeli tak to podmieniać kompa koło nóg pasażera, moduł zapłonowy i co jeszcze?

Waszym zdaniem problem nie tkwi we wtryskach? Nie wiem co mam działać żeby zweryfikować problem...

Re: Wtryski do redblocka turbo.

: 26 listopada 2016, 17:53
autor: nckpol
U mnie jak była sieczka w elektronice to lało za dużo i na ori wtryskach z RP i na zmienionych z 2.4t z wywalonym RP. Fura wymaga dokładnego przejrzenia i już - u mnie wszystko zostało spr miernikami pod kątem trzymania ori parametrów i dopiero wtedy okazało się że winowajcą jest czujnik temperatury silnika. Potem jeszcze przepływka wymagała regulacji (mam motronica i przepływomierz jest klapkowy) także jak wyżej i wcześniej wielu pisało - musisz po kolei sprawdzać wszystko

Re: Wtryski do redblocka turbo.

: 26 listopada 2016, 19:44
autor: V945turbo
Co się szczypiesz, podmieniaj kompa z 740, nic sie nie stanie. Ciekawy włąsnie jestem efektu w Twojej 744 na chipsach, ale jak mieniac to 2 szt.

Re: Wtryski do redblocka turbo.

: 26 listopada 2016, 21:19
autor: grzesiekosmos
Te hi tuningi to się do śmieci nadają

Re: Wtryski do redblocka turbo.

: 27 listopada 2016, 00:10
autor: volvnietybombel
Grzesiek
tu się wtrącę bo po raz kolejny powtarzasz,że HT to śmieć, chipy to dno -podaj argumenty

jak ktoś wsadza chipy i myśli, że dodadzą mu skrzydeł i na tor się szykuje to ma śmietnik w głowie (to nie do ciebie -tak ogólnie)
miałeś chipy zamieniłeś na kompa typu „piggy back” i stwierdziłeś, że jest zaje... a chipy to padaka
zmienisz świnkę na jakiegoś mastera (ecu master czy easyecu ) to stwierdzisz, że to dopiero to i półprodukty są be

same chipy w autach jak nasze mocy raczej nie dodają, trzeba jeszcze poprawić to i owo, żeby chipowanie miało sens (turbo + wtryski)
na pewno poprawiają kulturę pracy silnika a to przy redblokach jest od razu zauważalne i jest dobrym początkiem modów w autach codziennego użytku

co do problemu
jest jeszcze jedna ważna rzecz -turbina i ciśnienie doładowania-wiesz jakie masz (czy nie doczytałem)
może masz wszystko pod 200+, pałujesz auto a ono nie jedzie bo turbo daje za mało (standardowe 0,5 to mało :)) +inny przepływomerz + duże wtryski (raczej za duże na standardową turbinę) i może tak być (sonda się świeci cały czas czy gaśnie i się zapala-może jest uszkodzona)
osobiście uważam, że zmian należy dokonywać w jakiejś kolejności i obserwować co się dzieje a nie na "hurra" bo tak napisali, ale jak już ktoś to zrobił to musisz sprawdzać element po elemencie -niestety
(wszystko powyżej to tylko moje zdanie i mam nadzieję, że nikogo nim nie uraziłem)

tu masz wtryski i wydajności (troche bałagan ale nie miałem czasu porządkować):

ZIELONY Wtryskiwacz benzyny jetronic BOSCH 0 280 150 804 0280150804
Regulator 0 280 160 294 0280160294 3.0 bar 300 kPa
0280150804 311cc/min 2.4 ohm -POTRZEBNY REZYSTOR

t5 do 99:
Wtryskiwacz benzyny Jetronic Bosch 0 280 150 785
B5234FT B5204FT 9/94~ 1/94~ 0280150785 6842369 53.2369
1994-1997 850 Turbo with B5234FT, B5234T4, B5234T5 engines (T5 & R models)
Fuel Injector, OEM Numbers 6842369, 12705349, 0280150785, 0280155766, 68423698
Regulator ciśn. 0 280 160 746 3.0 bar 35 079 02
Listwa alum 9146038 0146 9342
0280150785 (308cc) (14.2 ohms) 94-95 volvo 850
ASNU Fuel Injector 0280150785 315 cc/min 14.5 ohm 3.0 bar

wtryski t5, t6 po 99r:

T5 - 12ohm, 373cc/min przy 3bar 0280155811 0280155868

T6 - 12ohm, 339cc/min przy 3bar 0280155831

VOLVO T5 - 0280155830 - 373ml/min dla 3bar (w volvo pracują na 3.8 -> 420ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm

VOLVO T6 - 0280155831 - 339ml/min dla 3Bar (w volvo pracują na 3.8 -> 381ml/min) R=12 Ohm, wym: oring-oring=60,3mm, dł. całkowita=73mm

Jeżeli coś większego bez rzeźbienia to zielone Bosche 0 280 155 968 443ml/min dla 3bar.

0280155830 – 373cc
0280155868 -370cc
0280155766-350cc 14ohm?
0280155968 -443cc

pozdrawiam

Re: Wtryski do redblocka turbo.

: 27 listopada 2016, 00:34
autor: grzesiekosmos
Marcin - moim zdaniem takie chipy są bez sensu bo kosztują 2x tyle co det który jest dużo lepszym produktem, bardziej rozwiniętym dającym więcej możliwości i kosztuje połowe tego.Emu to już inna liga i inne koszta wiadomo. ;)

Re: Wtryski do redblocka turbo.

: 27 listopada 2016, 07:53
autor: re5pect
Dzieki za wszelkie komentarze, dajecie mi nadzieję na to że sam ogarnę problem. W poniedziałek będę miał dostęp zarówno do 740 jak i 760 + trochę czasu także na pewno będę się bawił.

Największy problem jest właśnie w tym że kupiłem auto od człowieka X, auto było dłubane przez człowieka Y, który nie miał możliwości skończenia pracy. Także kupiłem nieskończony projekt i sam muszę szukać źródła problemu.
volvnietybombel pisze: co do problemu
jest jeszcze jedna ważna rzecz -turbina i ciśnienie doładowania-wiesz jakie masz (czy nie doczytałem)
może masz wszystko pod 200+, pałujesz auto a ono nie jedzie bo turbo daje za mało (standardowe 0,5 to mało :)) +inny przepływomerz + duże wtryski (raczej za duże na standardową turbinę) i może tak być (sonda się świeci cały czas czy gaśnie i się zapala-może jest uszkodzona?
Turbo jest założone większe, Garrett T3, doładowanie ustawione na 1bar. Do tego kwasówka 2,5" z DP 3", przepływka ori, wtryski z saaba tak jak pisałem.

Kontrolka sondy lambdy świeci się cały czas.

No i co do osiągów, auto ma kiepski dół oraz kiepską górę. Za to przy około 3000RPM (w zależności od założonego wałka) przez chwilę wgniata w fotel.

Moje 740 po podstawowych modach dmuchnięte na 0,7bar oblatuje bez najmniejszego problemu 760 z tematu. Zarówno 0-100 jak i 100-200.
volvnietybombel pisze: osobiście uważam, że zmian należy dokonywać w jakiejś kolejności i obserwować co się dzieje a nie na "hurra" bo tak napisali, ale jak już ktoś to zrobił to musisz sprawdzać element po elemencie -niestety
Mam takie samo zdanie...


No i co do samych wtrysków - czy Waszym zdaniem to one mogą być winowajcą?

Albo inaczej, czy wtryski "t5 do 99: Jetronic Bosch 0 280 150 785" na pewno są OK pod tego kompa bez resistor packa? Takie macie u siebie Grzesiekkosmos i Sambo?

Mam takie wtryski do kupienia, rozważam zakup żeby mieć je na przekładkę w poniedziałek. Wtedy zweryfikowałbym czy wtryski z Saaba są źródłem problemów. Tyle że wiadomo, żeby mieć pewność musze kupić odpowiednie wtryski i czy 0 280 150 785 są OK?